Veebimajutus.ee blogi

Kliendi lugu. Bliss Me Box – üllatus müüb alati

Kui tahad, et sul oleks iga kuu sünnipäev ja saabuks kingitus, mille sisu sa ei tea, siis just selliseid kliente Bliss Me Box teenindabki. Firma idee sai alguse mõnest välismaisest analoogist ja kuna Eesti turg oli sellistest pakkumistest suhteliselt tühi, siis kohandati see vastavalt siinsetele oludele. Õdede ühisest pingutusest alguse saanud firmast ja e-äri ülesehitamisest räägib firma juhataja Sjuzana Solonenkova.

Kuidas ettevõte alguse sai ja milline oli esimene äriidee, millega tegevust alustati?

Bliss Me Boxi idee tekkis iseenda kogemusest ehk tellides endale välismaal tuntud subscription box’i. See on ideaalne viis proovida erinevaid tooteid ja leida seeläbi oma lemmikud edaspidiseks kasutamiseks.

Mulle meeldis selline kontseptsioon ehk karbi sisu oli alati üllatus. See tekitas alati põnevust, nagu oleks iga kuu sünnipäev.

Suure õhinaga rääkisin subscription box´ist ka oma õele, kellele see kontseptsioon väga meeldis. Tänu õele saigi Bliss Me Box alguse, sest tema oli nii suurim tugi kui ka abiline esimese box´i kokkupanemisel.

Kuigi pealtnäha tundub, et Bliss Me Boxi peamine eesmärk on pakkuda eestlastele võimalust tutvuda kodumaiste looduslike toodetega, siis minu suurim missioon on siiski motiveerida naisi rohkem aega iseendale pühendama, maandama stressi igapäevatööst ja -rutiinist ning hellitama oma keha ja meeli.

Mismoodi liitumisel põhinev tellimine on praeguseks muutunud ja kas esialgne äriidee võeti Eestis hästi vastu?

Esialgne idee oli teha liitumisel põhinev (subscription) tellimine, mis tähendab, et kliendile saabub igaks hooajaks koju uus pakk (box) ning ta ei tea, mis selle sees täpselt on.

Kuna Eestis on taoline kontseptsioon väga uus ja teades, et eestlased ei kipu niisama lihtsalt oma krediitkaardiandmeid ära andma, siis pidime alustama lihtsalt ühekordse ostuvõimalusega, et võita inimeste südamed ja usaldus, et nad ennast ka püsivamalt Bliss Me Boxiga seoks.

Milline on olnud senine suurim edulugu?

Minu jaoks on kõik välja tulnud Bliss Me Box´id suured edulood, sest iga korraga sain aina rohkem positiivset tagasisidet, box´id said müüdud aina kiiremini. Samuti suutsin pakkuda tootjatele palju lisaväärtust, turundades ja tutvustades nende tooteid ning andes klientidelt konstruktiivset tagasisidet.

Eesti turg on väike, ilu- ja kehahooldustoodete konkurents on väga tihe. Olles ise turundaja taustaga, oli mul suur rõõm teha Bliss Me Boxiga eelkõige oma erialast tööd.

Milline on parim õppetund ebaõnnestumisest, mida võiks teistega jagada?

Suurim õppetund oli kindlasti esimene Box. Enne turuletulekut tegin turu-uuringu, et  välja selgitada, kui suur oleks huvi taolise toote vastu. Tagasiside oli väga positiivne ja huvi suur. Otsustasin teha suurema investeeringu ja kokku panna 100 Box´i.

Paraku esimese Box´i lansseerimisel müük päris nii tulemuslik ei olnud, kui ootasin. Hooaja lõpuks oli mul endiselt laojääk ja kerge kahjum.

Õppetunniks oli see, et uuringud võivad tekitada liiga palju entusiasmi, aga ei tasu kohe liiga suurt ampsu võtta, tegutseda tuleb ikka tasa ja targu. Selle kogemusega õppisin edaspidi juba koguseid paremini ennustama. Sai selgemaks, milline on parim müügikanal, karbi hinnastus jms.

Mis hetkel alustas firma oma veebilehe ja e-poega ning miks oli see vajalik?

Veebilehe loomine oli minu jaoks väga huvitav protsess ja võttis ilmselt kõige rohkem aega.

Tegelikult on turul mitmeid nii-öelda valmis veebiplatvorme, kuhu on väga lihtne oma e-pood üles ehitada. On ka loodud platvorme just subscription box´i kontseptsioonile. Nendega tekkis aga mitmeid küsimusi, nagu näiteks kas lisatasud, mida platvormid võtavad, muutuvad pikas perspektiivis tegevuse kahjumlikuks ja kas need toetavad ka Eesti maksesüsteeme?

Pika mõtlemise järel ja targematelt nõu küsides tundus ikkagi kõige õigem luua koduleht WordPressi platvormile. See vajas alguses küll suuremat investeeringut, kuid lõpuks ei kaasne sellega muid igakuiseid tasusid ning koduleht kuulub 100% ettevõttele. Seal on võimalik teha jooksvalt kõiksuguseid muudatusi vastavalt ettevõtte arengule.

Millised on plaanid e-poe edasiarendamisega ja selle tutvustamisega?

Kahjuks on Bliss Me Box hetkel pausil, sest minu ellu on tulnud üks pisike poisipõnn, kes vajab minu tähelepanu ja energiat. Olen püüdnud leida äripartnerit, kes näeb ettevõttel samasugust visiooni ja potentsiaali. Siinkohal kutsun üles kõiki, kes otsivad uut väljakutset ja sooviksid osa saada Bliss Me Boxi loomisest – kirjutage mulle (blissme@blissmebox.ee).

Lähitulevikus on aga plaan teha veidi tooteuuendusi ja muuta box´i tellimine aastaringseks, et anda inimestele võimalus saada püsitellimusega meie box´id koju ilma, et peaks iga kord e-poest uut ostma hakkama. Siis peab ka kodulehe e-poe ja kliendibaasi süsteemi päris palju muutma.

Veebimajutuse klient – Bliss Me Box

Majutusteenus: Veebimajutus.ee Standard pakett
E-poe platvorm: WordPress
Kodulehe aadress: www.blissmebox.ee

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Oled sa DigiPRO või Geenius? Vali sobiv tellimus siit.

Üleskutse

Aita meil podcaste teha ja saa kingituseks Geeniuse kraami

Toetan Autotundi Toetan Restarti Kuulan saateid

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.