Veebimajutus.ee blogi

Kliendi lugu. Herbazeni kogemus – ettevõtlus nõuab meeletult aega ja püsivust, aga see ongi normaalne

Herbazen on jooga ja fütoteraapia sümbioos, kus põimuvad omavahel Eesti väetaimed, tervislik toitumine ja kehasõbralik liikumine. Ettevõte sai hoo sisse Tallinna Loomeinkubaatoris, kus kaheaastase inkubatsiooniprogrammiga alustati oma esiktoote – salvi „Curetik“ arendamist. Veeb ja e-pood aitas eriolukorra üle elada ja kuigi pakkide kohaletoimetamiseks kulus rohkem aega, oli turgu Eesti väetaimedest toodetud üdini looduslikele nahahooldustootetele palju. Selle pideva desinfitseerimisega ju nahk kuivab ja salv on siis kätele heaks turgutuseks.

Sellest, kuidas veeb ja e-pood ettevõtet aitas, räägib Herbazeni asutaja ning joogaõpetaja Mai-Liis Kivistik.

Milline oli esimene äriidee alustades ja kuidas on see praeguseks muutunud?

Brändi loomisel on keskendutud holistilisele taimetarkusele, mis lähtub inimesest ja loodusest kui tervikust, kus keha, hing ja meel on omavahel seotud ning mõjutatud keskkonnas toimuvast.

Herbazen on üsna värske ettevõte, mis sai loodud 2019. aasta novembris. Algselt keskendusin ainult looduslike nahahooldustoodete valmistamisele, aga üsna pea sai selgeks, et inimene tervikuna on oluline ja pole mõtet ainult nahahooldusest rääkida.

Olles joogatreener tean juba ammu, et meie tervis ja enesetunne on mõjutatud sellest, kuidas me erinevatel tasanditel enda eest hoolitseme. Füüsilises ja spirituaalses maailmas on mitmeid viise, kuidas iseend keskmesse tuua: energia liigutamine läbi jooga, hingamispraktikate või meditatsioonide. Naha eest hoolitsemine loodusliku kosmeetika abil on väga oluline, sest nahk on meie suurim organ ja peegeldab tervise olukorda. Sinna juurde käib igapäevane toidulaud ning selle toorainete pärituolu. Suure pildi vaatamine on oluline – inimene tervikuna.

Kolm tasandit, millele Herbazen keskendub, moodustavadki terviku ja neid väljendab ka ülalolev ettevõtte logo:

  • Füüsiline tasand
  • Vaimne tasand
  • Emotsionaalne tasand

Herbazenil on ka oma hashtag #ZENINSIDEOUT, mis kõike eelnevat peegeldab. Motoks on olla loodusega tasakaalus.

Toodame Eesti väetaimedest üdini looduslikke nahahooldustooteid. Looduse hoidmine on mulle südamelähedane teema ning sellepärast on ka tootmine ja pakendid keskkonnasõbralikud. Rõhutan minimalistliku pakendit ja taaskasutusvõimalusi.

Kuidas on eriolukord mõjutanud ettevõtte tegevust, kas elustiiliäri on eritingimustes kodus olema pidanud inimestele jätkuvalt oluline ja mida on pidanud oma senises tegevuses muutma?

Igas mõttes tuleb väita, et on tegelikult hästi mõjunud. Eriolukorra ajal sai rahulikult nokitseda kõige poolelioleva kallal, sest liiklemisele aega ei kulunud. Tõsi, mõnede pakkide tellimine ja saatmine küll venis, aga midagi see eriti keerulisemaks ei teinud.

Eriolukorra tihe kätepesu ja pidev desinfitseerimine muutis aga inimestel naha kuivaks ja karedaks. Teisisõnu – niisutust ja nahahooldust oli igati tarvis ja seda pakuvad Herbazeni tooted väga hästi, sest need on õlide, mitte vee baasil.

Milline on olnud seni suurim edulugu firma tegutsemise jooksul?

Esimene edulugu oli juba enne ettevõtte loomist. Läksin oma esiktootega, salviga „Curetik“ Tallinna Loomeinkubaatorisse esitlusele ning saingi kaheaastasesse inkubatsiooniprogrammi.

Sügisel saab esimene aasta nende juures täis. Toote teeb eriliseks taimede kooslus ja sügavniisutav mõju karedale või suisa kahjustunud nahale.

Milline on parim õppetund ebaõnnestumisest, mida võiks teistega jagada?

Kõigega läheb meeletult kaua aega. Ja see on täiesti normaalne. Usun, et paljud ettevõtjad poleks alustanudki, kui nad oleks teadnud, kui pikk ja aeglane see teekond võib olla.

Samas ongi elus tihti just teekond kõige olulisem ja õppetunde saab tõesti igapäevaselt. Näiteks toodete disaini lõpliku versioonini kulus 6 kuud ja see võib veel tulevikus muutuda.

Mis hetkel alustas firma oma veebilehega ja miks oli selle tegemine vajalik?

Veebileht oli üks esimesi tegevusi peale brändi nimevalikut. Herbazeni äri keskendub läbi e-poe müümisele ja sellepärast oli vaja ka enda kuvand kiiresti nähtavale tuua, seejärel SEO paika panna ja blogisse sisu hakata looma, et ikka Google´i otsingus hästi välja tulla.

Kuidas loodi e-pood, mis olid selle tegemisel suuremad väljakutsed ja kuidas olete sellega rahul praegu?

Keeruline oli otsustada, millist platvormi lõpuks eelistada, sest pakkujaid on turul mitmeid. Kõige suuremad väljakutsed sealt edasi olid maksete süsteemiga ühendamine ja inglise keele lisamine.

Ülejäänu oli juba võrdlemisi lihtne, sest platvormiks on e-poel Shopify keskkond ja seal on tegutsemine loogiline koos väga hea ja kiire kasutajatoega. Abiks oli seadistamisel kindlasti ka minu IT-alane kõrgharidus.

Kas kriisiaegsed muudatused on end ära tasunud ja kuidas on plaan tulevikus, kui piirangud leevenevad, oma kodulehte ja e-äri osa edasi arendada?

Kriis suunas pilku välismaale pöörama ja Etzy.com platvormil oma tooteid välja panema. Usun, et kõigile sai selgeks Internetis kauplemise paindlikkus ja kindlasti kasutatakse seda varianti ka edaspidi rohkem kui enne kriisi. Kriis aitas tarbijaharjumusi muuta ja andis inimestele julgust e-poode rohkem kasutada.

Lisaks tõi kriis Herbazenile juurde jooga podcasti ehk Facebooki iganädalased live otseülekanded erinevate joogatreeneritega Eestist ja mujalt maailmast, milles keskendume nende mõttemaailma jagamisele ja joogamüütide ümberlükkamisele, et tuua joogamaailm lähemale kõigile huvilistele.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Oled sa DigiPRO või Geenius? Vali sobiv tellimus siit.

Üleskutse

Aita meil podcaste teha ja saa kingituseks Geeniuse kraami

Toetan Autotundi Toetan Restarti Kuulan saateid

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.