Kliendi lugu: Maitsvad Maitsed sai tänu eriolukorrale kiirelt uue gurmeebrändi

Üle Interneti on raske edastada maitseid ning käivitada restorane. Just sellega tegeleb aga Maitsvad Maitsed, aidates restoranidel alustada ja isikupärast menüüd koostada ning eraisikust klientidel parimat toidunaudingut leida. Kui söögikohad pandi kinni ja inimesed pidid kodus istuma parimal juhul vaid kulleriga heast restoranist toitu tellides, oli ka Maitsvad Maitsed sunnitud oma töö täielikult ümber korraldama.

Sellest, mismoodi raskest olukorrast ikkagi välja tuldi ja kuidas tegevus eriolukorras kaheks erinevaks suunaks jagunes, räägib ettevõtte juhatuse liige ning maitsekujundaja Jürgen Lip.

„Ettevõte sai alguse juhuslikult,“ meenutab Lip. „Olin parajasti ühel ettevõtluskoolitusel ning peast oli läbi käinud juba kolm äriideed, isegi pooled äriplaanidest olid valmis. Siis tundsin, et esialgsed äriideed ei ole ikka piisavalt jätkusuutlikud ning vaja on midagi teistmoodi teha, mida teised seni teinud pole.“

Sealt tekkiski uus innovaatiline idee hakata restorane avama, neile menüüsid tegema ja kõike sinna juurde kuuluvat ise pakkuma.

Omas nišis läks Maitsvatel Maitsetel hästi kuni koroonakriisini. Kuna valdav enamus söögikohti pidid oma uksed eriolukorra ajal sulgema, polnud tulemas ka uusi restorane ning tuli hakata mõtlema muudele tegevustele, mida raskel ajal klientidele pakkuda.

Vaata ka Swedbank Eesti videot Jürgeniga:

https://www.facebook.com/SwedbankEestis/videos/3102405816446210/

Grillihooajaks liha ukseni

„Tänu kriisile on muutus Maitsvate Maitsete bränd kaheks,“ räägib Jürgen Lip, mis edasi juhtuma hakkas. „Jäi muidugi algne idee ja selle bränd Maitsvad Maitsed Praktilised restoranikonsultatsioonid, kriisiga sai aga loodud lisaks Maitsvad Maitsed Gurmee.“

Konsultatsioonid on hetkel jäänud küll pausile, kuna restoranid ei tööta täies mahus ja proovivad esialgu oma jõududega hakkama saada. Teise brändiga aga jõulist turundust tehes on plaanis uuesti nii-öelda suurele pildile saada.

Lipi sõnul lähebki Gurmee brändiga praegu üsna hästi. Kriisi nii-öelda eripakkumisena saab klient valida omale gurmeeliha, esitada tellimuse ning see tuuakse kontaktivabalt koduukseni. Liha on marineeritud ja maitsestatud, just paras algavaks aiagrillihooajaks. Kaasa saab ka põhjalikud õpetussõnad ning võibki toitu ise nautima hakata.

„Kliendid on meie tehtud tooteid kiitnud ja paljud ka on kordustellimusi teinud,“ räägib konsultatsiooniäri kõrvalt gurmeeäriga tegelema hakanud maitsekujundaja.

Suuremaid ebaõnnestumisi on õnnestunud vältida

Maitsvatel Maitsetel suuremat ebaõnnestumist oma tegevuses ette näidata pole. „Keeruline oli alguses vaid see, et kuna lõpetasin päevapealt palgatöö ning ainukeseks sissetulekus jäi Maitsvad Maitsed, siis tuli hakata kiiresti tegutsema ja kliente leidma,“ meenutab Lip. „See oli väga keeruline, kuna pidi hakkama ise kõike looma ja teist sellist teenusepakkujat Eestis ei olnud.“

Kiirustamise tõttu on tulnud küll palju parandustöid teha – nii üldises ärikontseptsioonis kui ka visuaalis.

Teiseks ei investeerinud Maitsvad Maitsed alguses veebi üldse, vaid Jürgen Lip tegi ise ka kodulehe koos kõige vajalikuga valmis, kuid kaotas sellega palju aega. Tagantjärele mõeldes oleks proffe kasutades veebi kvaliteet parem olnud, mille oleks taganud investeeringud kodulehe tellimisse.

„Veebilehega alustasin kohe alguses, kui firmaga tegelema hakkasin. Oli lausa selline olukord, kui pidin laskma kodulehe taastamise teha, kuna enda IT-teadmistega olin suutnud selle internetiavarustest ära kaotada,“ toob Lip välja ühe ehmatava seiga, kuid see sai õnneks lahendatud.

Koduleht on tema sõnul kindlasti väga tähtis, sest see on firma visiitkaart. Veebilehe välimus ja disain jääb kliendile meelde ning loob mulje sinu firmast – kas siis halvas või heas mõttes.

E-äri saab alustada nullist väga kiirelt

Maitsvad Maitsed on hea näide sellest, et kui vaja kiiresti e-äri alustada, siis polegi vaja paljut ümber teha ja ehitada. E-pood oli küll mõttes, aga siiamaani jäigi vaid ideeks, kuna vajab suuremat pühendumist. Kriisi ajal sai aga loodud Gurmee bränd ja see kolis Internetti: tooteid saab netist tellida ning need viiakse tasuta kohale.

Kriisiaegsed muudatused on loonud ettevõttele lisatulu allika ning nüüd ongi kindel plaan muuta gurmeeäri inimestele hästi teadaolevaks brändiks. Jürgen Lip usub, et järgmiste sammudena saab juba jaemüüki proovida ning müüa edasi Interneti vahendusel.

Plaanis oli ka hakata gurmeetooteid läbi e-poe müüma ning lisada valikusse ka veinid. Kuid siis selgus, et täieliku e-poe käivitamine nõuab ise tehes üsna palju aega. Kriisi ajal on tähtis paindlikkus ja kiirus, nii et Lip leidis teise lahenduse: „Hakkasin hoopis koostööd tegema Flavoursofestonia.com´iga, kus on hetkel paar minu toodet juba müügil.“

Sealt leiab näiteks grillisõbra stardikomplekti, kuhu Jürgen Lip on pannud Himaalaja soola ning fariinsuhkruga tembitud äädikamarinaadis eriti hea sealihašašlõki koos grillimiseks sobilike sealihalõigetega keefirimarinaadis. Kummagi liha juurde on Veinisõbra sommeljee Kaidi Kerdt lisanud sobivad veinid.

Gurmeelihade kohaletoimetamist sai aga alustada kohe – kui pole veel tõsisemat plaani ega oskust e-poodi üleöö püsti panna, piisab ka lihtsatest lahendustest kodulehel ja sotsiaalmeedias, et inimestele soovitud kaubast teada anda ja see neile koju viia.

Veebimajutuse klient – Maitsvad Maitsed

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.