Veebimajutus.ee blogi

Kliendi lugu: Metroprinti koduleht aitab müügis ja turunduses käsitööd palju vähendada

Ehkki kontorid suunduvad aina enam paberivaba asjaajamise poole, läheb endiselt vaja suureformaadilisi ja kvaliteetseid trükiseid. Digitrükiga võib teha ka väikese tiraažiga värvilisi väljatrükke ja just sellega tegelebki praeguseks juba 20 aastat tegutsenud Metroprint Systems. Ettevõttel aitab koduleht palju käsitsitööd vähendada, sest tellijate jaoks on veebis olemas kogu vajalik info, mismoodi trükiseid tellida.

Esimene äriidee – korralik välireklaami väljatrükk

Metroprint alustas aastatuhande vahetusel, mil digitrükk lubas teha juba väga kvaliteetseid ja suuri plakateid. “Alustasime ettevõttes suureformaadiliste välireklaami plakatite digitrükiga,” räägib Metroprinti algusaegadest turundusjuht Kristel Ulla. “Ettevõtte omanikud olid juba 90-ndatel tegutsenud välireklaami ja valgusreklaami valdkondades, nii oli äriidee esialgu suunatud rohkem välireklaamis vajaminevatele trükistele.”

Soetati üks suur printer ja töö läkski lahti.

Nüüd pakutakse klientidele palju laiemat valikut. Digitrüki toodetest saab tellida nii bännereid, lippe, paberplakateid, kleebiseid, silte, viitasid, esitlustarvikuid ning muidugi ka erilahendusi ja mitmeid uudseid reklaamtooteid.

Lahendused ja materjalid sobivad väli- kui sisetingimustesse. Archiprinti kaubamärgi alt pakutakse ka arhitektuurset fassaadikangast, mis on uusehitistel praegu päris populaarne. Sisekujunduslahendusi võib samuti trükiteenustega tegelevalt ettevõttelt tellida.

Suureformaadilised printereid on maailma tipptasemel tootjatelt nagu Seiko, Mimaki, SPC jt. Reklaamitööde jaoks on veel vaja ka lõikureid, keevitusseadmeid, järeltöötlusmasinaid. Materjalide valik on väga lai, sest trükkida saab uusimate tehnoloogiatega peaaegu ükskõik millele. Valikust keskkonnasõbralikke PVC-vabasid materjale ning ka uusima loodussäästliku sublimatsioonitehnoloogia.

Kliente leidub nii Eestis kui ka Põhjamaades.

Esialgne äriidee töötas ja teenib siiamaani

Kui paljud ettevõtted on teinud oma ajaloos kannapöörde või vahetanud esialgse äriidee mõne muu vastu välja, siis Metroprinti puhul on esialgne põhi-idee töötanud ja kasutusel siiamaani.

„Metroprint valmistab tänaseni digitrükiseid ning peamise osa sellest moodustavad suureformaadilised bännerid ja plakatid, nii et suures plaanis oleme sama äriidee juures tänagi,“ ütleb Kristel Ulla. „Siiski on meil praeguseks kordades suurem tootevalik ja tootmisvõimekus: seitse erinevat digitrüki printerit, kaasaegseimad plaadimasinad, lõikurid, keevitusseadmed, õmblusmasinad ja järeltöötlusseadmed. Meie juures on igal hetkel olemas üle 50 erineva materjali. Kõige selle abil saame pakkuda ülisuurt valikut väga erineva mõõdu ja otstarbega trükiseid.“

Praeguseks on materjalide valik ja töötlusvõimalused sellised, et kui keegi soovib midagi digitehnoloogiaga trükkida, siis saab firma pakkuda absoluutselt kõike.

Suurim edulugu paistab kaugelt silma

Kui eespool oli juttu fassaadikangastest, siis esimesena tuleb ilmselt paljudele meelde Tallinna Tehnikaülikooli raamatukoguhoone, mis on üleni mähkunud väljatrükitud mustrilisse fassaadikangasse.

Jah, see ongi Metroprintis tehtud. Kristel Ulla räägib seni suurimast eduloost (nii mõõtmetelt kui silmapaistvuselt järgmist: „2010. aastal küsiti meilt, kas suudaksime trükkida ja paigaldada ka 5000 ruutmeetri suurust fassaadi Tallinna Tehnikaülikooli raamatukogule? Julgesime võtta selle riski ning sisenesime täiesti uuele turule – pikaajalised trükitud fassaadid. Tegemist ei ole ajutiste lahendustega remondis olevatele ehitistele, vaid arhitektide poolt kavandatud kangasfassaadiga hoonetega, millele digitrükk võimaldab luua täiesti omanäolise ilme.“

Kangas pidi vastu pidama aastaid või isegi aastakümneid oma algset välimust säilitades nii vihmas, tormis kui lumes.

“Nüüd teemegi fassaadiprojekte Archiprinti nime alt ja oleme katnud lisaks Rahvusarhiivi hoone Tartus, Mustamäe Elamuste Keskuse Tallinnas, Pärnu Waldhofi Ärimaja, Rapla kultuurimaja ja värskeimana Tartu Tervisekeskuse,” loetleb Ulla. Töös on juba järgmised projektid Eestis ja Lätis.

Lisaks fassaadide trükkimisele peab trükifirma tegelema ka sellega kaasnevate detailidega – näiteks töötati ise välja spetsiaalsed kinnitus- ja pingutusprofiilid ning kasutatakse trükipaneelide ühendamiseks kõrgsageduslikku keevitust, mida varem Eestis tehtud pole.

Sisekujundus on samuti uus ala, kuhu trükifirmal asja. Näiteks Vabamus ja NUKU teatris on tehtud trükitud sisekujundusi.

Archiprinti veebilehel on näited arhitektuuri ja sisekujunduse valdkonna projektidest.

Rahvusarhiivi fassaad.

Parim õppetund tootmise automatiseerimisest

Raskeimad väljakutsed on olnud ettevõttel siiamaani seotud tootmisprogrammi automatiseerimisega. „Oleme seda katsetanud mitu korda ja kõiki neid katseid võib mingil määral ebaõnnestumisteks lugeda,“ räägib Kristel Ulla kogemusest. „Tundub, et vajame digikeele ja tavakeele tõlki. Tootmisahela automatiseerimine eeldab väga heade IT arusaamadega spetsialisti olemasolu enda meeskonnas, kes valdab nii ettevõtte protsesse kui IT poolt. Muidu kisub IT oma ettepanekutega ühte suunda ega suuda mõista lõpuni ettevõtte tööprotsesside nüansse ja päriselus ette tulevaid olukordi. Ja vastupidi.“

Veebileht on vajalik, kui seda ei ole, siis pole sind olemaski

Esimene veebileht sai ettevõttel tehtud üsna alguses ehk kusagil 2000-ndatel. 2019. aastal sai see põhjaliku uuenduse kaasaegseks ja klientide huvidele vastavaks aadressil www.metroprint.ee ning Archiprintile tuli täiesti uue oma veebilehe www.archiprint.eu.

„Tänases maailmas, kui sul ei ole veebilehte, siis ei ole sind olemas,“ ütleb Kristel Ulla. „Kuna 70% Metroprinti toodangust on eksport välisturgudele, siis on väga oluline, et Metroprinti koduleht on täies mahus viies keeles ning Archiprinti koduleht neljas keeles.”

Kui palju toob veeb kasu Metroprinti ärile ning kuidas toetab müügis ja turunduses?

Veeb toob ettevõttele palju kasu, usub Metroprinti turundusjuht: “Kuna oleme Metroprinti veebilehel toonud välja kõik peamised materjalid, millele trükime ning nende omadused, on meie klientidel võimalustest täpne ülevaade, nad ei pea helistama ja küsima, vaid saavad ise valikute vahel surfata ja eeltöö ära teha. Ühtlasi hoiab see kokku meie kliendihaldurite aega.”

Töö on tänu veebile efektiivsem. Kuna teenindatakse ka mitmeid suuri edasimüüjaid ja messikorraldajaid teistes riikides, on nende jaoks selline professionaalne ülevaade eriti oluline.

“Turunduskampaaniad lingime alati vastava toote juurde meie kodulehel,” lisab Ulla. Nii Metroprinti kui Archiprinti kodulehte kasutatakse turunduses tuntuse kasvatamiseks nii kodu- kui välisturgudel. „Samas näeme, et meie veebilehtedel on veel suur kasutamata potentsiaal ning selle aasta üheks eesmärgiks ongi suurendada oluliselt veebilehe turundust ja müüki selle kaudu,“ räägib Ulla tulevikuplaanidest.

Veebimajutuse klient – Metroprint

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Üleskutse

Aita meil podcaste teha ja saa kingituseks Geeniuse kraami

Toetan Autotundi Toetan Restarti Kuulan saateid

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.