Veebimajutus.ee blogi

Kliendi lugu. Pop-up-müügist sai edukas surfikaubamaja

No Work Surf Club alustas lihtsalt: hakkas rannas varustust müüma nii-öelda pop-up-lettidelt. Kui esialgu tundub, et surfiäri on varustuse müügist kuni koolituseni muutlik nagu Eesti ilm, siis koroonakriisi ajal sai tõelise hoo sisse just e-äri. Nowork.ee surfikaubamaja saamisloost räägib lohesurfi instruktor ja firma asutaja Andreas Aas.

Ettevõte sai alguse 2015. aastal nii-öelda pop-up-mudeliga: lohesurfi koolitused ning lohesurfi varustuse ja kalipsode müük randades spetsiaalselt selleks ümberehitatud kaubabussist. Kohe avati ka veebileht www.nowork.ee koos väikese e-poega, kus sai oma tegevust tutvustada ning tooteid ja teenuseid müüa. Alates 2016. aastast liitus ettevõtmisega Madis Põdra, kellega ühise tiimina ideid realiseerima asuti.

No Work Surf Clubi kuvand sai valmis 2015. aastal juuli lõpuks, kui Andreas Aas oli läbinud International Kiteboarding Ornanizationi (IKO) lohesurfi instruktorite koolituse. Enne seda oli ta lohesurfi harrastanud juba kaheksa aastat, alates 2007. aastast.

“Leidsin, et meie poolt pakutaval tegevusel peab olema hästi märgatav ja meeldejääv kuvand,” meenutab ta firma loomise aegu. “No Work tähendab seda, et pakume oma klientidele võimalust eemalduda tööst, viia mõtted mujale ja lülitada ennast täielikult välja — juhul muidugi kui huviks on lohesurf.”

“Ka meie jaoks ei ole tegemist töö, vaid kirega,” räägib firma asutaja. “Nimi pakub palju tõlgendamisvõimalusi ja paneb inimeste pea tööle, ükskõik mis suunas. See tähendab, et jäämegi paremini meelde.”

Algne äriidee on tublisti muutunud. 2017. aastal avati pood Tallinna kesklinnas, kus praeguse hetke seisuga pakutakse kogu vajaminevat varustust lohesurfi, SUP ja purjelaua jaoks, aga samuti kalipsosid ja lisavarustust mitme muu veespordiala jaoks. 2019. aastal avati surfiklubi Kakumäe rannas, kus on võimalus õppida lohesurfi või aerulauasõitu ning lõõgastuda rannakohvikus.

Äri ja klubiline tegevus eraldi

Tõsisem e-äri algas aga siis, kui No Work Surf Clubi kõrvale loodi 2018. aastal uus kaubamärk Surfikaubamaja koos vastava veebilehega www.surfikaubamaja.ee, mis kasutab Veebimajutus.ee teenuseid.

Eesmärk oli Andreas Aasa sõnul luua selgema sõnumiga kaubamärk, mille puhul oleks kohe aru saada, millega tegemist. Samuti sai lahutada äri ehk peamiselt varustuse müügi muust klubilisest ja mittetulunduslikust tegevusest, mis aastate jooksul orgaaniliselt ja kuidagi iseenesest oli firma juurde tekkinud.

“Näiteks korraldame surfilaagreid ja muid surfikommuuni tugevdavaid üritusi, teeme koostööd päästeameti ja vabatahtlike merepäästjatega, korraldame surfireise,” toob Andreas Aas näiteid. “Seega otsustasime, et Surfikaubamaja müüb varustust ning No Work Surf Club koolitab lohesurfareid, majandab surfiklubiga rannas ja teeb teisi ülalmainitud tegevusi.”

Surfikaubamaja edu määrasid detailid

Suurimaks õnnestumiseks praegu peab Andreas Aas Surfikaubamaja loomist ja e-poe tegemist. See kasvatas müüki märkimisväärselt.

Raskeim osa selle juures aga polnud mitte tehniline pool, vaid just detailid ning loogika, kuidas asjad tööle panna ja üles ehitada, makselahendused, kõikvõimalikud detailid ja andmed üle täpsustada, vormid täita.

“Tuleb tunnistada, et selles osas oleme alles poolel teel,” lisab ta. “Ideid on rohkem, kui suudame korraga ellu viia. Meie teadmised selles valdkonnas on keskmised, kuigi peamiste asjadega saaksime ka ise hakkama. Kuid peame paika panema prioriteedid ja osa ülesandeid siiski spetsialistidele usaldama.” 

Surfikaubamajal on olnud suureks abiks Geeks Digiagentuur ja Veebidoktor. Esimene hoolitseb, et e-kaubamaja oleks nähtav otsingumootoritele, kui inimesed pakutavaid tooteid või teenuseid otsivad. Teine aitab firmat kõiges, mis võib ette tulla veebilehega.

“Meie jaoks on oluline, et saame koostööpartnereid usaldada ja ei pea iga sammu juures kohal olema,” räägib Aas koostööst proffidega, “samuti vajame asjatundlikku nõustamist. Nemad pakuvad seda.”

Kummalisel kombel viis eriolukord firma e-äri täistuuridele ja tundub, et see kestab siiani. Põhjus on ka selles, et aina rohkem inimesi on kursis ja usaldab e-poodlemist.

Arendustöö kodulehe ja e-äri osas aina jätkub. Paar korda aastas vaadatakse e-asjadele tõsisemalt sisse ja lepitakse kokku uued tegevused.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Oled sa DigiPRO või Geenius? Vali sobiv tellimus siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.