Meemeistrite e-pood sai üleöö iluasjast oluliseks müügikohaks

Juba aastakümneid mesindusega tegelenud perefirma Meemeistrid tegeles seni müügiga laatadel, messidel ja otse kontoritesse müües. Kõik senised müügikohad langesid aga sel kevadel ära. Tuli meelde tuletada vana õpikutõde, et kontaktide baas on kõige tähtsam ning seni üsna iluasjana üleval olnud e-poest sai korraga oluline müügikanal. Mesilased aga elavad oma elu edasi ning kevad algas Põltsamaa külje all mesinikutalus tavaliselt.

Kristi ja Raul olid väikest viisi mesindusega tegelenud perekonnaga juba aastakümneid, kuid 2010. aastal saabus murranguline hetk, kui oli vaja otsustada, kas jätkata mesindusega juba tõsisemalt, investeerides uude tehnoloogiasse ja rajades kaasaegse mesila või lõpetada mesindamine sootuks.

Väljakutse võeti vastu ja sündiski pereettevõte Meemeistrid. Üks oluline idee oma äri alustamisel oli ka keskkonnahoid, millest ettevõte siiamaani juhindub.

Inspiratsioon tuli Soomest

Kristi abikaasa Raul, kes seni oli autonduses töötanud, omandas Olustveres mesinikukutse ning hankis kogemusi ka Soome suurmesilast, kus käis mitu suve tööl. Soome kogemus tekitas juba selgema visiooni sellest, mismoodi Meemeistrites võiks mesindamine ja mee tootmine täpsemalt toimuda.

Eks igal ettevõtjal on oma inspiratsiooniallikad ning Soome kogemus on olnud Meemeistrite loomise inspiratsiooniks, andes julgust eesmärke püstitatada ja nendeni jõuda.

Kui paljud ettevõtjad on peale esmast ideed pidanud kas rohkem või vähem esialgset plaani kohendama, mõned koguni täiesti uue valdkonna valima, siis Kristi ja Rauli idee pidas ajale vastu ning mesindustalu oligi just see õige asi, mida taheti teha ja mis õnnestus.

Jätkuvalt on perefirma eesmärk professionaalselt mesindada ning pakkuda erinevaid meetooteid. Vahepeal on küll veidi muutunud see, et kui alguses oli Meemeistrid kahe mesiniku projekt, siis mõne aasta pärast hakkas ka Kristi ennast sinna sobitama. Nimelt tahtis ta anda klassikaliselt teada-tuntud heale tootele ehk meele ka ilusamat välimust.

Nii on aja jooksul oluliselt laienenud tootevalik ning muutunud visuaalne kujundus ja väljapanek. Algselt oli ikkagi valikus vaid klassikaline mesi ja meesaadused, siis hakkasid aga tulema maitsemeed kuivatatud marjajahudega.

Praeguseks on klassikalise mee juurde tekkinud kreemjas mesi ning maitsemeed on üle viidud külmkuivatatud marjajahude peale. Toodete nomenklatuuri on kasvatatud märgatavalt.

Mesilased elasid sooja talve üle üsna hästi

Paljudele aia- ja põllupidajatele oli soe talv keeruline, sest looduses on meie laiuskraadil ette nähtud ikkagi pakast ja lund külmadel talvekuudel, mis sel aastal ära jäi. Mesilastele oli aga erinevalt inimestest see talv ja kevad üsna tavaline. Kuna talv oli väga soe, siis kõige suurem oht oli, et mesilased jäävad nälga, sest soojaga muutub nende tegevus tarus intensiivsemaks ja energiavajadus kasvab – seetõttu vajatakse rohkem süüa.

Ettevõtte suurimaks edulooks on täiesti nullist ettevõtte ja mesindustalu (ka füüsiliselt) ülesehitamine, käive ja kasum on pidevalt kasvanud.

Ebaõnnestumisi tuleb kõigil ette ning õppetunniks teistele on Meemeistritel välja pakkuda viga, mis andis tunda just nüüd, eriolukorra ajal. Selleks oli korraliku kliendibaasi puudumine. See on üsna edukalt ära hoitav ja mis halvasti, see uuesti. Nüüdki tuleb uute väljakutsetega kiiresti kohaneda ning katsetada uusi müügitehnikaid ja kanaleid. Kui ei õnnestu, tuleb proovida uuesti ja uuesti, soovitab Kristi.

Eriolukord viis minema pea kõik senised kliendid

Eriolukord muutis Meemeistrite äri vägagi palju. Ära kukkusid kliendid, kes seotud büroodega, kuna inimesed hakkasid nüüd kodukontorist tööd tegema. Ära jäid ka erinevad otsemüügiüritused nagu messid ja laadad. Suurtest kaubanduskettidest oli meemeistritel väga väike gurmeevalik vaid Selveri poodides.

Seega tuli hakata mõtlema, kuidas meeklientideni jõuda.

Kristi kirjeldab, et kuna siiamaani polnud firma tegelenud oma kliendibaasiga ja puudusid kontaktid, kellega ühendust võtta, siis tundus nüüd väga vajalik õpikutest teada-tuntud tarkus korraliku kliendibaasi omamisest. Muidu kohtuti ikka erinevatel üritustel ja nii kliendid kui meemeistrid ootasid kohtumisi väga.

Ainsaks abimeheks tundus olevat nüüd koduleht, mis oli umbes aasta tagasi üles pandud. Nüüd tuli hakata Facebooki ja kodulehe kaudu klientideni jõudma.

E-poodi polnud alguses eriti usku

Meemeistrite koduleht sai üles rohkem kui aasta tagasi, veebruaris 2019. Otsest vajadust selle järgi siis veel polnud, sest klientidega suheldi otse, aga mõte kodulehest oli mõnda aega olnud ning seoses ühe veebruaris toimunud üritusega tehtigi see ära. Ka e-pood sai kohe üles, kuigi senist kliendiprofiili arvestades sellesse väga ei usutud. Alguses oli see rohkem nagu iluasi, millega ennast Internetis nähtavaks muuta.

Veebitegemine käis ise kodumaise Voo platvormil. Kuna see platvorm oli iseenesest nii lihtne, et spetsialisti abi polnudki vaja, siis sai kohe juurde tehtud ka tavapärane e-pood, mille üles seadmine ei ole samuti kuigi keeruline. Tulemus pole võib-olla nii äge, kui spetsiaalselt „rätsepatööna“ tehtud lahendus, aga töötab.

Tänu e-poele on suutnud firma saamata jäänud tulusid mingil määral kompenseerida. Hetkel on e-poe tellimuste arv küll vähenenud, kuid nüüd ongi õige aeg teha tööd oma kliendibaasiga, et ka neid, kellega muidu vaid laatadel sai kohtuda, e-poodi suunata.

Veebimajutuse klient – Meemeistrid

Majutusteenus: Veebimajutus.ee Tee-ise-veeb Pluss pakett
E-poe platvorm: Voog
Kodulehe aadress: www.meemeistrid.ee

Fotod: Liina Laurikainen ja Ülle Jukk

Artikkel ilmus algselt veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.