Pildi suurus on oluline – millises formaadis postitada sotsiaalmeediasse?

Facebooki, Instagrami või LinkedIn-i saab postitada igasuguseid pilte, kuid hiljem selgub, et mõned on valesti lõigatud või hoopis udusevõitu. Mida teha, et kõik postitused alati korraliku pildiga oleksid?

Kõigil sotsiaalmeediaplatvormidel on oma standardmõõdud, milles pilte kuvatakse. Lihtne oleks ette võtta tabel, kus need suurused kirjas on ja vastavalt juba enne postitust oma pildid parajaks lõigata. Paraku pole alati sellest abi. Facebook näiteks muudab üsna tihti oma pildisuurusi, vastavalt ajale muudetakse näidatavate piltide kvaliteeti paremaks, sest arvutid muutuvad võimsamaks, mobiiliekraanid suuremaks ja punktitihedamaks. Vanad postitused võivad tänapäeval tunduda ajalooliselt udused, sest kunagi aastaid tagasi salvestatigi ja näidati neid pisemana.

Sama kehtib ka videote kohta. Need peavad olema vastavalt kadreeritud ning formaadis, mida veebikeskkond, kuhu postitad, toetab.

Instagram: ruut küll, aga mitte igasugune

Instagram on omapärane koht, kus kõik pildid on (enamasti) ruudukujulised. Muidugi saab ka teisi formaate postitada.

Ruudu puhul pole külgede suhe oluline, lihtne on isegi telefonis käigupealt oma pilt ruudukujuliseks lõigata. Ka profiilipilt on (originaalis) ruudukujuline, kuid kuvatakse Instagramis ümmargusena. Seega, kui lõikad oma profiilipilti, proovi korraks ka seda, kuidas see ümmarguses raamis paistab. Tähtis on sümmeetriliste kujundite, näiteks firma logo puhul, et sneed jääks täpselt keskele. Profiilipidi suuruseks näiteks praegu on 110 x 110 pikslit. Suuremad pildid tehakse Instagrami oma algoritmiga väiksemaks, aga kui tahad kindel olla, et kadusid oleks minimaalselt, siis võid selle töö ise oma fotoprogrammis ära teha.

Instagrami uudisvoos kuvatakse pilte 510 x 510 piskli suurusena, Instagrami endaga tehtud pildid salvestatakse 1080 x 1080 pikslise suurusega.

Lisaks ruudule saad postitada ka püsti- või laiutiformaadis pilte. Siingi on omad piirangud. Küljesuhe võiks jääda 1.91:1 ja 4:5 vahele.

Instagrami lood ehk Stories võivad koosneda piltidest ja videotest. Iga kaadri suuruseks on kõige parem võtta püstipidi Full HD ehk 1080 x 1920 pikslit.

LinkedIn – äriportreed ja tööpostitused

LinkedInis annavad kasutajad teada oma töösaavutustest ja postitavad isiklikust ja tööandja ärist. Proffide keskkonnas peab profiilipilt olema soliidne ja usaldusväärne, LinkedIn soovitab kasutada 300 x 300 piksli suurust portreed. See lõigatakse sinu isikliku profiili leheküljel ja ka postituste juures ümmarguseks, seega arvesta ka sellega. Äride lehekülgedel on aga profiilipilt ruudukujuline. Alla 200 x 200 resolutsiooniga pilte vastu ei võeta.

Isiklikule lehele saab postitada ka suure taustapildi, mille ideaalsuurus on 1584 x 396 pikslit. Üle 4 MB suuruseid pilte vastu ei võeta.

Postituse juures olevale pildile on ka kehtestatud oma standardmõõdud: 1200 x 627 pikslit. Ehkki LinkedIn teeb PNG, JPG või GIF formaadis pildid ise parajaks, on kindlam see töö endal ära teha ja kadudeta salvestada soovitatud suuruses.

Värske LinkedIn-i pildisuuruste info leiab siit.

Youtube: profiilipildid, video eelvaated

Ehkki Youtube näitab videosid, peab oma profiilile ja ka videote juurde lisama pilte, millel on kindlad mõõtmed. Võrreldes LinkedIn-i ja Instagramiga tahab Youtube paremat kvaliteeti.

Profiilipilt võiks olla 800 x 800 pikslit, kanali avapilt (päise taust) 2560 x 1440  pikslit (näidatakse sellest küll vaid 2048 x 1152 pikslist suurust) ja video avapilt vastama videokaadrile (1280 x 720 pikslit minimaalselt). Video, kui tahad selle postitada Full HD kvaliteedis, peab olema vähemalt 1280 x 720 pikslise kaadrisuurusega ning kuvasuhe 16:9. 4K video puhul võiks olla pildiformaat näiteks 3840 x 2160 pikslit.

Värske Youtube´i piltide ja video suuruste info leiab siit.

Twitteri pildisuurused

Twitteri hiljuti kvaliteetsema poole muudetud soovitatavad pildisuurused on järgmised.

Profiilipilt on 400 x 400 (kuvatakse 200 x 200 pikslise suurusena), see peab olema ruudukujuline, kuid kuvatakse ümmarguses raamis. Seega arvesta sellega, mis ringi sees näha jääb.

Profiili päisefoto võiks olla 1,500 x 500 pikslit ja mitte üle 5 MB.

Postitustes olevad pildisuurused on Twitteril olenevalt olukorrast päris erinevad, kuid kuvasuhe alati 16:9. Seega kui tahad pildilõikamise ise ära teha, peaksid enne täpsemalt teadma, kuidas postitad oma pildi:

  • säuts jagatud lingiga: 1200 x 628 pikslit
  • pildisäuts: 1200 x 675 pikslit
  • kahe pildiga säuts: 700 x 800 pikslit kumbki (kolme pildiga parempoolsed pildid 1200 x 686 piklsit)
  • nelja pildiga säuts: 1200 x 600 pikslit

Twitteri piltide suuruse kohta leiab värske info siit.

Facebooki pildisuurused

Facebookis pole midagi peale hakata aastatetaguse infoga soovituslikest pildisuurustest. Kõik on muutunud, äsja tuli välja ka Facebooki uus kujundus.

Praegu kehtiv profiilipildi suurus on 180 x 180 pikslit, brauseris näidatakse aga 170 x 170 pikslise suurusega pilti. Postituste juures ja profiililehel on see ümmarguses raamis, arvesta siis sellega. äride lehel on pildisuurus sama.

Päisefoto võib olla 820 x 312 piksline, päisesse võib postitada ka lühikese videoklipi.

Kui postitad ajajoonele foto, proovi see lõigata suurusesse 1200 x 630 pikslit. Jagatud lingi juurde on mõistlik lisada kvaliteetne foto suurusega 1200 x 628 pikslit.

Sündmuse avafoto suuruseks võiks olla 1920 x 1080 pikslit.

Vaata lähemalt Facebooki pildisuuruste kohta siit.

Koduleht, mis arvestab sotsiaalmeediaga

Kui postitad pilte kodulehele, siis ilma eraldi pilti üles laadimata võtab sotsiaalmeedia selle näitamiseks kodulehe postitusest. Seega võiks see pilt vastata Facebooki, Twitteri, LinkedIni või teiste keskkondade miinimumnõuetele. WordPressil ja teistel sisuhaldustarkvaradel on olemas ka lisandmooduleid ja juhendeid, mis aitavad ühest pildist tekitada sobivaid versioone kõigi enamlevinud platvormide jaoks ja anda sotsiaalmeediale kätte õige koha, kust artikli juurde pilt võtta.

Artikkel ilmus algselt veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudiskiri toob Sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused. Telli siit!