Suhtumine oma kodulehe analüütikasse väljendub otseselt sinu pangakontol!

Kas tahad, et veebileht tooks rohkem käivet? Kas tahad, et reklaamikampaaniad oleks tasuvamad? Kas tahad ka seda, et digiturundus ei oleks sinu jaoks hasartmäng, mille tulemus pole kunagi kindel? Firma KoduleheKoolitused koolitaja ja asutaja Eve Keerus Jusupov näitab, kuidas analüütikale tähelepanu pööramine veebi kasumlikumaks muudab.

Miks ometi ei kasuta sa võimalust rohkem teenida?

Julgen oma kogemuste põhjal väita, et ligi 80-90% veebilehtede eest vastutavaid töötajaid ei oska Google Analyticsit enda heaks tööle panna, sest see tundub liiga keeruline.

Paraku teeb asja keeruliseks see, et pole aru saadud, mis on veebianalüütika eesmärk ja mida sa peaksid oma kodulehel tegelikult mõõtma.

Suure tõenäosusega kasutad sa Google Analyticsit selliselt:

  • kord kuus või harvem logid sisse ja vaatad, mitu inimest on lehel käinud…
  • …ja missuguse sisu vastu nad on huvi tundnud,
  • …või uurid, mis kanali kaudu on nad sinu kodulehele tulnud.

Sellega tavaliselt kogu analüüs piirdubki, kuid nii vähese ja pealiskaudse info põhjal ei ole kodulehel võimalik teha olulisi muudatusi, mis aitaksid sul käivet kasvatada.

Mis on veebianalüütika eesmärk ja miks on sul vaja seda piisavalt osata?

Tegelikult ei ole veebianalüütika ainult veebiliikluse mõõtmiseks ja kasutatavuse parandamise jaoks, vaid ka sinu äri ja turuanalüüsi tööriist, mis aitab parandada veebilehe efektiivsust.

Tavapraktikas on aga näha, et suur hulk veebilehtede omanikke on täielikus pimeduses, kuna ei analüüsi oma veebianalüütikat adekvaatselt.

Kui sa ei analüüsi oma veebilehel toimuvat, siis ei oska ka teha vajalikke arendusi või parendusi ei oma kodulehel ega digiturunduses.

Mida mõõta ja analüüsida Google Analyticsi abil?

Google Analytics näitab sulle mitmesuguseid andmeid, kuid tegelikult on sul vaja hoida kätt pulsil kolmel suuremal teemal:

  • Kodulehe tehniline tervis. Siia kuulub näiteks veebilehe laadimise aeg, ühilduvus oluliste veebisirvijate ja nutiseadmetega, otsingutulemustes esinemine, mittetöötavate linkide hulk ja sisulehtede sisu.
  • Sisu kvaliteet ja külastajate tegevused. Siia kuulub näiteks see, kui paljud külastajad tunnevad huvi sinu teenuste-toodete vastu, kas pakkumine kõnetab, kui paljud teevad soovitud tegevusi (klõpsavad nuppudel ja linkidel, ostavad ja täidavad vorme), kus külastajad takerduvad?
  • Kanalid ja kampaaniad. Siin saad teada, mis kanalid toovad sulle enim kliente ja käivet. Samuti saab analüüsida kampaaniate puhul külastajate liikumist ja tegevusi veebilehel. Missugused kanalid on head ja kas sotsiaalmeediaturundusest on ikka kasu?

Tähelepanu tuleb kindlasti pöörata sellele, et Google Analytics annab sulle faktid numbrite keeles, kuid sina ise pead neid tulemusi tõlgendama ja pidevalt küsima, miks numbrid on sellised, nagu need on.

Olgu veel öeldud, et lisaks Google Analyticsile oleks soovitav lisada oma kodulehele näiteks Hotjar või ClickTale, mis salvestavad külastajate liikumise ja tegevuse videona. See aitab paremini mõista, kas ja missugused pudelikaelad on su kodulehel.

Kokkuvõtteks: pööra oma kodulehe analüütikale rohkem tähelepanu

Usun, et tegelikult tunned sa siirast huvi oma kodulehe ja digiturunduse efektiivsuse vastu ja siin on selleks ka üks abimees.

Olen mitmete aastate töö tulemusena saanud valmis Google Analyticsi õpiku, milles räägin täpsemalt, mida ja kuidas peaks mõõtma ja analüüsima.

Pilt, millel on kujutatud tekst

Kirjeldus on genereeritud automaatselt

Annan Google Analyticsi õpikus ette olulised küsimused, mida peaks küsima iga kodulehe või e-poe omanik, sisuturundaja või Google Adsi tegija, soovides Google Analyticsiga kogutud andmeid analüüsida ja neid tõlgendada. Abiks on 151 joonist ja samm-sammulised juhised, mida on lihtne jälgida.

Edukat kodulehe analüüsimist!

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.