Viga, mida Facebooki reklaami juures enamus teevad

Ettevõtte tuntuse ja müügi kasvatamiseks on Facebooki reklaamil endiselt suur potentsiaal. Kui oled kunagi proovinud Facebooki reklaami tegemist, siis on üsna tõenäoline, et oled teinud ühe saatusliku vea.  Milos OÜ tegevjuht Brit Mesipuu räägib sellest lähemalt ja soovitab, kuidas veast vabaneda.

Digitaalturunduse strateeg Molly Pittman on öelnud, et ta on näinud lugematul hulgal Facebooki reklaame, mis ei toimi, kuna nad teevad ühe tohutu vea: reklaamid näevad välja, nagu Facebooki reklaamid.

Peamine viga – Facebooki reklaamid erinevad liiga palju tavapärasest Facebooki postitusest 

“Kui turundajad istuvad Facebooki reklaame kirjutama, siis nad panevad nii-öelda oma turundusmütsi pähe ja hakkavad äkki rääkima (ja kirjutama) teistmoodi, kui tegelikus elus. Sotsiaalvõrgustikus on see probleem. 

Siin on põhjus, miks seda veaks nimetada: Facebooki algoritm nimelt on mõeldud premeerima reklaame, mis tekitavad rohkem sotsiaalset seotust (meeldimisi, jagamisi ja kommentaare), kuid tarbijad tavaliselt reklaamidele neid tunnustusi tihti ei jaga. Tegelikult oleme me igapäevaselt turundus-sõnumitest nii üle ujutatud, et eirame kõike, mis lõhnab selle järgi, et meile üritatakse midagi müüa,” selgitab Pittman põhjuseid.

Just seetõttu ongi sellised Facebooki reklaamid kõige paremini toimivad, mis ei tundu reklaamidena. Need sulanduvad tavapäraste Facebooki seinale tehtavate postitustega ja näevad loomulikud välja.

Kuidas teha selliseid Facebooki reklaame, mis näeksid loomulikud välja?

Siin on kolm soovitust, kuidas teha paremini müüvad Facebooki reklaame, mida hinnatakse.

  1. Ära räägi endast, vaid oma kliendist

Liiga palju reklaame kasutab lähenemist “Siin on minu bränd, seda ma müün, osta kohe!” 

Keegi ei hakka selle reklaami peale midagi tegema, sest see ei ole seotud millegiga, mis inimesele endale korda läheb. Selle asemel peaks olema sinu eesmärk teha Facebookis reklaam, mis lugejale korda läheks ja et ta end sellest puudutatuna tunneks. 

Mida sinu ideaalne lugeja tegelikult soovib? Mida ta kardab?

Need on probleemid, mis inimeste tähelepanu köidavad. Tuleb leida viis oma toote sidumiseks nende oluliste teemadega ning näed oma reklaamide nähtavuses tohutut paranemist.

Selle asemel, et kirjutada Facebooki reklaamiks „Siin on meie uus reisikindlustus“, kirjuta hoopis näiteks selline tekst: „Tehes reisikindlustuse meil, võid rahulikult reisi peale mõelda, meie pakume sulle kindlustunnet nii reisi eel kui selle ajal.“

  1. Kirjuta oma toote elumuutvast mõjust

Võib-olla sinu klient soovib teada, kuidas sinu pakutav tema elu paremaks muudab. Tundub liiga suurejooneline? Kirjeldades oma toote funktsiooni ja selle väärtust põhjalikumalt just selles võtmes, on see siiski tehtav. Facebooki reklaamis, kus tihtipeale luuakse esimene kontakt uue kliendiga, tuleb keskenduda suurtele, elu muutvatele eelistele. Nii on sul võimalus teiste seast silma paista. Kuid nagu enne mainitud, ära sealjuures lihtsalt kiida oma toodet, vaid räägi, kuidas see muudab sinu kliendi päeva paremaks. 

Kui sinu ettevõte müüb näiteks koduseid treeninguvahendeid, ära kirjuta sellest, kuidas sinu hantlid tehtud on, mis materjalist jne. Selle asemel anna Facebooki reklaami nägijale koheselt märku, et nende hantlite abil saab ta luua aluse uuele tervislikumale minale. Just need väikesed, kuid võimekad treeningvahendid loovad parema vastupidavuse ja kauni kehakuju.

  1. Loo Facebooki reklaame, mis kõlavad nii, nagu need oleks kirjutanud sõber, mitte turundaja

Facebooki reklaami kirjutama hakates mõtle sellele, nagu teeksid postitust oma isiklikule Facebooki seinale ja tahad, et sinu sõbrad sellele meeldimisi paneksid, kommenteeriksid ja jagaksid. Kuidas sa selle postituse kirjutaksid, et nende tähelepanu äratada? Ilmselt räägiksid isikliku loo, pakuksid neile tõelist väärtust või räägiksid probleemist, mis ka lugejatele korda võiks minna. 

Sedasama strateegiat peaksid sa silmas pidama ka Facebooki reklaami kirjutama hakates. 

Facebook on sotsiaalne võrgustik, kus inimesed tulevad teistega ühendust võtma ja saavad rohkem teada nende jaoks oluliste teemade kohta. Kui saad koostada Facebooki reklaami, mis kasutab selle kanali sotsiaalset olemust, saad oma jala kliendi ukse vahele ja ühe sammu konkurentidest ettepoole. Nii teed Facebooki reklaame, mis suurendavad seotust, haaret ja lõpuks ka tulu.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.