Pikk lugu

Eesti influencerite hinnakiri – tahad oma toodet reklaamida: pane 500 eurot valmis!

Pildiallkiri ütleb, et vahetevahel on hea ka niisama end hästi riidesse panna, samas on üsna tõenäoline, et see pilt pole tehtud juhuslikult, vaid riidefirma reklaamiks.

Ühe Instagrami postituse eest tuleb küllaltki suure jälgijaskonnaga postitajale maksta keskmiselt 150 eurot, tegijamale influencerile 300 eurot ja profiliigasse sisenedes vähemalt 500 eurot.

Tipud lendavad palju kõrgemalt

Valdkonnaga hästi kursis olevad spetsialistid ütlevad, et profitasemel hinnad algavadki 500 eurost. Tipptegijad nagu Brigitte Susanne Hunt või Helen Adamson küsivad veel paar-kolmsada eurot rohkem.

Selle summa sees pole aga enam mitte ainult pildi jagamine, vaid reaalne koostöö brändiga ja ise sisu tootmine. “Brändid on influenceritest väga huvitatud, see on hetkel kuumim reklaam,” ütleb Geeniusele hästi informeeritud allikas.

“Profimate tegijate kasuks tuleb öelda ka seda, et kui toode ei ole nende jaoks ahvatlev või nad ei usu sellesse, siis nad ütlevad seda ja on valmis keelduma ka suure summa pakkumisel.”

Teenistus on hea, aga mitte päris roosiline

Rahageenius rääkis ühega tippudest. Paljas Porgand ehk Merilin Taimre on Instagramis teinud novembri jooksul 48 postitust. Ja ehkki lihtne arvutus näitab, et ta võiks nii teenida ligi 7000 eurot kuus, pole tema sõnul influenceri elu siiski päris nii roosiline.

Paljas Porgand on üks Eesti tuntumaid ja ilmselt seega ka nõutumaid influencereid. Ometi ütleb ta, et enam kui 40st novembrikuisest postitusest on tasustatud vaid 4-5.

Suheldes Geeniusega ei taha ta avalikustada oma täpset hinnakirja, aga küsimusele, kas tema hind jääb 150st pigem üles või alla, vastab ta, et ikka ülespoole.

“Võib öelda, et 200-300 eurot postituse eest on suurusjärgus õige hind,” ütleb Porgand tagasihoidlikult. “Hinnad sõltuvad ka sellest, kas tegu on pikaajalise koostöö, või ühekordse projektiga,” lisab ta. Samuti on postituse hind madalam, kui sellega tutvustatakse toodet, mis influencerile jääb.

Tuhanded teevad seda

Selleks, et Instagramis mõjutamisega saaks raha teenida, tuleb postitajad ja reklaamijad kuidagi kokku viia. Eestis on noored ettevõtjad loonud platvormi Promoty, mis just seda teebki. Kodulehel kirjutab Promoty, et nende abiga leiavad turu “nii kümnete tuhandete jälgijatega mõjutajad kui väiksema jälgijaskonnaga mikromõjutajad.”

Ja see jutt vastab tõele, sest nende andmebaasis on tervelt 12 212 sisuloojat ja referentsides 122 nende jälgijateni jõuda püüdvat brändi.

Proovisime ajakirjandusliku eksperimendi käigus ise Promotys kampaania loomist ja saime pildi sellest, mis kui palju maksab.

Eesti kõige kallim

Staarfotograaf Jake Farra, kelle pilte endast igatsevad kõik Kalamaja hipsterid, algajad modellid ja moeajakirjad, võtab Instagrami postituse eest 500 eurot. Ta on sellega Eesti üks kallimaid. Tal on 15 000 jälgijat ja nende hulga poolest ta TOP 3 ei pretendeeri, kuid sellest ei saa üheseid järeldusi teha. Kui vaadata tema postituste engagementi ehk seda, kui palju neid laigitakse ja kommenteeritakse, siis pigem võiks öelda, et “money well spent”.

Teised (võib-olla kavalamad) aga vaatavad hinnaklass allapoole ja saavad sealt sama hulga nägijaid kätte.

Väga aktiivse jälgijaskonnaga on Eesti tuntumaid sotsiaalmeedia staare Martti Hallik, kel Instagramis üle 38 000 jälgija. Pole vist kahtlust, et allolev näide Sportlandi jope loosist on äärmiselt õnnestunud. Kui palju tema postituste tellimine maksab, me ei tea.

See jopeloosis osalema kutsuv postitus sai tervelt 24 000 (!) kommentaari.

Martti ja tema kaasa Ariadne, kes samuti Instagramis aktiivselt followere kogub, on need, kes Eestis algajatele influenceritele sageli ka nõu annavad. Martti nimetab end LinkedInis content-creatoriks ehk tema põhitööks ongi läbi sotsiaalmeedia platvormide toodete promomine.

Järgmine aste – 300 eurot

Kui vaadata kõrgema hinnaga kasutajaid, siis hakkab silma, et need, kelle hinnad on kõrged, tegelevad ka kallimate asjadega. Maailmanimega brändi Mango esitleva kristjaana postituse hinnaks küsitakse tervelt 300 eurot.

Kõige levinum: 100-150 eurot

Kasutajal stivenraidmets näiteks on 9583 jälgijat, kuid temalt postituse ostmine maksab 150 eurot. See-eest saavad tema fotod enamasti ligi 2000 laiki. Kas see on seda hinda väärt? Seda teavad vaid kampaania tellijad.

Üks Eesti kuulsamaid influencereid, Hensugusta ehk Henri Karpov küsib samuti oma postituste eest 150 eurot. Kuna tegemist on YouTube’i staariga, siis tema puhul võib tellida näiteks Insta Story, mis avab videostaari parimast küljest. Story on üleval 24 tundi.

Hensugustal on Instagramis 28 800 jälgijat. Enamik tema postitusi pole sponsoreeritud, viimaste tasuliste hulgast hakkab silma McDonaldsi reklaam.

150 eurot küsivad näiteks ka Mariel Pähkel ja Xopalmy. Ilmselt pole suurem enamik neist midagi kuulnud. Seda näitab ka Xopalmy Insta feed, kust ilmneb, et küsida võib igasugu asju, aga tundub, et keegi veel ei ole talle 150 eurot postituse eest maksnud.

Kasutaja san8ra postituse hinnaks on 112,5 eurot ning tal on tervelt 77 100 jälgijat – see on rohkem kui Eesti Instagrami ühel suuremal tegijal Liis Lemsalul. Kui mõelda, kuhu Instagramis üldse raha panna, siis tundub, et tuleks kaaluda teda, sest lisaks jälgijate suurele hulgale saavad ta postitused ka palju tagasisidet.

Ei tasu aga unustada, et nagu muud turunduskanalid, töötab ka Instagram sihtrühmapõhiselt. Mootorratta- ja fitnessihuvilise kena tütarlapsega talvejopesid müüa ei tundu eriti perspektiivikas, spordijooki ja autoosi aga kindlasti.

Piltlikult öeldes: kui tahad tutvustada Paides asuvat juuksurisalongi, siis võib kohalikust 200 jälgijaga instagrammerist rohkem kasu olla kui 100 000 kasutajaga superstaarist.

Su eelarve on ainult 15 eurot? Aga palun

Kaasaegse online-turunduse tore külg on see, et nagu Facebookis, saab ka Instagramis pildile väikese raha eest. Tõsi, 15 euroga viib su sõnumit edasi siiski väiksema ja vähemaktiivse jälgijate arvuga kasutaja.

Näiteks on võimalik 14,85 eurot panustada kasutajasse healthymebetterme, kellel on 9862 jälgijat, mida on Eesti mõistes kahtlemata palju. Kui aga vaadata tema postitusi, siis on näha, et tihti saavad need ainult mõnisada laiki ja mõned kommentaarid. Kas tasub 15 eurot 200 inimese pärast raisata, see jäägu igaühe enda otsustada.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.