Suur lugu

Eesti influencerite hinnakiri – tahad oma toodet reklaamida: pane 500 eurot valmis!

Täiendatud: tippude summad ulatuvad palju kõrgemale

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Pildiallkiri ütleb, et vahetevahel on hea ka niisama end hästi riidesse panna, samas on üsna tõenäoline, et see pilt pole tehtud juhuslikult, vaid riidefirma reklaamiks.

Ühe Instagrami postituse eest tuleb küllaltki suure jälgijaskonnaga postitajale maksta keskmiselt 150 eurot, tegijamale influencerile 300 eurot ja profiliigasse sisenedes vähemalt 500 eurot.

Üks Eesti kuulsamaid influencereid, Hensugusta ehk Henri Karpov küsib samuti oma postituste eest 150 eurot. Kuna tegemist on YouTube’i staariga, siis tema puhul võib tellida näiteks Insta Story, mis avab videostaari parimast küljest. Story on üleval 24 tundi.

Hensugustal on Instagramis 28 800 jälgijat. Enamik tema postitusi pole sponsoreeritud, viimaste tasuliste hulgast hakkab silma McDonaldsi reklaam.

150 eurot küsivad näiteks ka Mariel Pähkel ja Xopalmy. Ilmselt pole suurem enamik neist midagi kuulnud. Seda näitab ka Xopalmy Insta feed, kust ilmneb, et küsida võib igasugu asju, aga tundub, et keegi veel ei ole talle 150 eurot postituse eest maksnud.

Kasutaja san8ra postituse hinnaks on 112,5 eurot ning tal on tervelt 77 100 jälgijat – see on rohkem kui Eesti Instagrami ühel suuremal tegijal Liis Lemsalul. Kui mõelda, kuhu Instagramis üldse raha panna, siis tundub, et tuleks kaaluda teda, sest lisaks jälgijate suurele hulgale saavad ta postitused ka palju tagasisidet.

Ei tasu aga unustada, et nagu muud turunduskanalid, töötab ka Instagram sihtrühmapõhiselt. Mootorratta- ja fitnessihuvilise kena tütarlapsega talvejopesid müüa ei tundu eriti perspektiivikas, spordijooki ja autoosi aga kindlasti.

Piltlikult öeldes: kui tahad tutvustada Paides asuvat juuksurisalongi, siis võib kohalikust 200 jälgijaga instagrammerist rohkem kasu olla kui 100 000 kasutajaga superstaarist.

Su eelarve on ainult 15 eurot? Aga palun

Kaasaegse online-turunduse tore külg on see, et nagu Facebookis, saab ka Instagramis pildile väikese raha eest. Tõsi, 15 euroga viib su sõnumit edasi siiski väiksema ja vähemaktiivse jälgijate arvuga kasutaja.

Näiteks on võimalik 14,85 eurot panustada kasutajasse healthymebetterme, kellel on 9862 jälgijat, mida on Eesti mõistes kahtlemata palju. Kui aga vaadata tema postitusi, siis on näha, et tihti saavad need ainult mõnisada laiki ja mõned kommentaarid. Kas tasub 15 eurot 200 inimese pärast raisata, see jäägu igaühe enda otsustada.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.