Sisuturundus

Financer.com: eestlane on skeptiline, ent hoolikas laenuvõtja

Kui aastaid tagasi tekitasid sms-laenud hulgaliselt probleeme oma kiireloomulise olemuse tõttu ning ärgitasid eestlaseid tegema rutakaid finantsotsuseid, siis tänapäeval on eestlaste laenukäitumine teinud täieliku kannapöörde.

Informatiivne finantstoodete võrdlusportaal Financer.com, mille kaudu on sajad Eesti inimesed leidnud endale sobiva finantstoote Eestis tegutsevate krediiditoodete pakkujate hulgast, on leidnud, et Eesti tarbijad ei hooli sugugi kiiretest lahendustest, suhtuvad skeptiliselt kiirlaenudesse ning võtavad ettevaatlikult ka uusi turule sisenejaid, valides pigem teadatuntud ettevõtted.

Portaali andmetel eelistasid kasutajad ajaperioodil 01.01.2017 kuni 31.10.2018 eelkõige madala intressiga väikelaene, mille vastu tunti perioodi jooksul huvi lausa 4 korda rohkem kui kõrgema intressiga kiirete laenutoodete vastu. „Eesti tarbijad kasutavad agaralt meie laenuvõrdluste võimet filtreerida tooteid kulukuse järgi, mis aitab neil selgeks teha turu soodsaimad võimalused – tihtipeale ei vaadata isegi võrdlustabeli madalamatele kohtadele, kus intressid küündivad väikelaenude puhul isegi üle 20%“, sõnas Financer.com Eesti portaali toimetaja Viktoria Krusenvald.

„Laenu lõplik kulukus sõltub suuresti tarbija maksevõimekusest ning võib osutuda oodatust kõrgemaks, kuna meie portaalis saab näha vaid madalaimat kulukust, kuid meie kogemuste põhjal on siiski üldised kulukuse liidrid osutunud tarbijate eelistuseks ka lõppkokkuvõttes, mis viitab nende krediidipakkujate võimele tulla klientide ootustele vastu ning pakkuda oodatud kulukusega tooteid,“ jätkas ta. „Eesti tarbija ei tunne huvi kõrge intressiga toodete vastu – nad ei tee pimesi otsuseid ning ainuüksi kiire laenuprotsessiga Eesti tarbijaid enam ei tõmba, kulukus on siiski olulisem faktor otsuse tegemisel. Usume, et see on ka üks põhjuseid, miks kiirlaenud kui sellised ei ole enam Eestis levinud ning on asendunud mõistlikumate toodetega“.

Finantsotsuse tegemisel on oluline osa ka krediiditoote pakkuja brändi usaldusväärsusel. Samal ajaperioodil valisid peaaegu võrdväärse intressiga toodete puhul üle 30% Financer.com väikelaenuvõrdluse kasutajatest tuntuma brändi selle asemel, et uurida lähemalt vähemtuntud laenupakkujaid. „Paljudel Eesti laenupakkujatel on tekkinud tarbijate seas teatud maine, mis käib nendega kaasas tänini, olgugi, et mitmed ettevõtted on oma laenutooteid muutnud ning asendanud mõistlikumate toodetega. Sellegipoolest ei kipu Eesti tarbijad valima vähemtuntud ettevõtteid, vaid otsustavad pigem nende kasuks, kes on juba end ühel või teisel viisil turul kehtestanud.“

Financer.com sõnul on eestlaste finantskäitumine aastatega märgatavalt paranenud, eriti, kui asi puudutab laenukäitumist. Kiirlaenud on minevikutooted, mis ei paku enam huvi eelkõige oma kõrge kulukuse tõttu – taolised laenutooted on asendunud mõistlikumate väikelaenude ja krediidikontodega, mille kulukus on madalam ning tagasimakseperiood paindlikum.

Siiski ärgitab portaal laenuvõtjaid kaaluma otsust põhjalikult. „Isegi, kui laenutoode on mõistliku intressiga, ei tohi kiirustada. Me soovitame mõelda mitu päeva enne laenuotsuse vastuvõtmist – vahel võib selle aja jooksul tekkida muid mõtteid või leida alternatiive. Nagu öeldakse, siis võlg on võõra oma ning sestap ei tohiks mitte kunagi kiirustada, isegi, kui toode on mõistlik ning laenuandja usaldusväärne,“ paneb laenuvõrdlusportaal tarbijatele südamele.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.