Sisuturundus

Viimased trendid kohvitarbimises: eestlased eelistavad täisautomaatseid kohvimasinaid ja kõrgeima kvaliteediga kohvi

Viimaste aastate jooksul, mida kahjuks iseloomustasid COVID-19 ja rida karantiine, on Eestis siiski välja kujunenud eriti arenenud kohvitarbimise kultuur. Kuna inimesed olid sunnitud töötama kodus ja otsustasid oma vaba aega sagedamini siseruumides veeta, siis kohvipausid, mis tavaliselt toimusid kohvikutes või kontorites, kolisid nüüd sügavale kohvi armastajate koduköökidesse. 

Viimased trendid, mis näitavad kohvimasinate ja kohvi müüki Eestis, peegeldavad selgelt eestlaste erilist tähelepanu oma igapäevasele kohvirituaalile: kodumaised täisautomaatsed kohvimasinad ja kõrgeima kvaliteediga erikohvioad on kiirelt tõusuteel.

Täisautomaatsed kohvimasinad on populaarseimad

“Coffee Mate” kontsern, mis haldab Eestis kohvimasinate ja kohvi jaemüüki kaubamärgi “Kohvisemu” all, omab praegu 32% kohvimasinate turuosa selles riigis. “Kohvisemu” filiaali juhtimise eest vastutav Tanel Kalmo märgib, et Eesti kohvimasinate turg kasvab pidevalt: 2020. aastal täheldati 20% kasvu, kusjuures “Kohvisemu” kohvimasinate müük kasvas samal perioodil koguni 24%.

Tanel Kalmo sõnul eristab Eestit teistest turgudest just kohvimasinate erakordne populaarsus. See kategooria moodustab koguni 91% Kohvisemu kohvimasinate kogumüügist, mis jätab ülejäänud kohvimasinatüüpide – kapselmasinad, filtrikohvimasinad ja espressomasinad – omavaheliseks osakaaluks vaid 9%. Samal ajal naaberturul Soomes kuulub ainult 59% kõigist müüdud kohvimasinatest täisautomaatsete kategooriasse.

Eesti kohviarmastajate eelistus näitab, et nad hindavad mugavust ja soovivad kodus kiiresti ja lihtsalt valmistada kvaliteetset kohvi. 

Kohvioad vallutavad Eesti

Eesti filiaali juhi sõnul, arvestades täisautomaatsete kohvimasinatee populaarsust siinsel turul, siis on ilmselge, et enamik eestlasi kipub kohvi valmistamisel kasutama kohviube. Seda kinnitavad ka “Kohvisemu” viimased müügiandmed, kus kohviubade kategooria moodustab koguni 72% kogu müüdud kohvist. Nagu nimigi ütleb, valmistavad täisautomaatsed kohvimasinad jooke ubadest, seega on need kaks trendi kindlasti seotud. 

See trend näitab aga veel midagi muudki. See näitab ka seda, et Eesti kohvisõbrad on teadlikud sellest, et kohvi on kõige parem valmistada värskelt jahvatatud ubadest, sõltumata sellest, millise valmistamismeetodi nad lõpuks valivad. Oksüdeerimise tõttu kaotab jahvatatud kohv kiiresti oma maitse ja aroomi, mis muudab sellise kohvi maitse üsna “lamedaks”. Ainult värskelt jahvatatud kohviubadest keedetud jook võib tuua esile kõik nende parimad omadused ja anda tõeliselt unustamatu aroomi. 

Eestlased valivad nüüd kõrgeima kvaliteediga erikohvi oad

Kuigi kohviubade kasvav populaarsus võib tunduda üsna ilmselge ja olla seotud kohvimasinate trendiga, siis on Eesti arenenud kohvikultuuri eksimatuks tõendiks asjaolu, et viimasel ajal on kõige rohkem kasvanud erikohvi ubade müük. Aastal 2021 kasvas selliste ubade müügist saadud käive “Kohvisemus” koguni 190%.

Selleks, et kohv saaks seda nimetust kanda, peab kohv eelkõige pärinema ühest kohvipargist. Maailma Erikohviassotsiatsiooni (SCA) sertifitseeritud eksperdid kasutavad 100-punktilist süsteemi, et hinnata sellist kohvi kõigepealt röstimata ubade välimuse ja seejärel kohvi maitse- ja lõhnaomaduste järgi. Ainult kohvi, mis saab rohkem kui 80 punkti, võib nimetada “erikohviks”. Need moodustavad vaid 10% kogu maailmas toodetud kohvist!

“Kohvisemu” Eesti juhi Tanel Kalmo sõnul näitavad need kaks kohvitarbimise trendi – nimelt täisautomaatse kohvimasinate populaarsust ja erikohvi ubade kasutajate kasvav hulk – mitte ainult seda, et Eesti kohviarmastajad väärtustavad mugavust ja kvaliteeti, vaid ka seda, kui arenenud kohvikultuuriga eestlased uhkeldavad.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.