Ettevõtte brändisaadik – kasutamata ressurss turunduses

Elisa äriarenduse valdkonna juht Merli Üle tegi brändisaadikute programmi läbi ning ütleb, et sai seal palju enesekindlust ning paranenud on ka tema kirjalik väljendusoskus.Foto: Elisa

Brändi loomine ja selle väärtuse hoidmine on pikk ja järjepidev protsess, millesse ettevõtted panustavad suure hulga energiat ja kopsakaid summasid. Tihti unustatakse, et see mida teeb või räägib ettevõtte töötaja, koostööpartner või klient ehk ettevõtte brändisaadik, on samuti turundus ja aitab väga edukalt ettevõtte mainet kujundada.

Miks mõni bränd jääb paremini silma kui teine? Iga bränd soovib rääkida loo, mida turundatakse läbi erinevate kanalite. Üks suurepärane ja sageli kasutamata võimalus on kaasata brändi turundamisse brändisaadikud. Seepärast võiks palju rohkem tähelepanu pöörata meeskonnaliikmete persoonibrändi arendamise olulisusele. Samuti sellele, millist mõju avaldab tugeva persoonibrändiga juht meeskonnaliikmetele ja vastupidi, millist mõju meeskonnaliikmed omakorda tööandja brändile.

Brändisaadikuks võib olla nii ettevõtte kirglik fänn, tuntud kõneisik või hoopis rahulolev ja tegus töötaja. 

Järjepidevus toob edu

LHV kommunikatsioonijuht Priit Rum ütleb, et LHV brändisaadikuid ühendabki see, et nad kõik on eelkõige rahulolevad LHV kliendid. “Laiemalt on ehk silma paistnud mõned tuntud isikud, kes on meie brändi ja teenuseid oma sotsiaalmeediakanalites edendanud. Enamasti oleme koostööni jõudnud siis, kui kuuleme, et tuntud ja aktiivne inimene on ühtlasi rahulolev LHV klient,” selgitab Rum.

Üldjuhul suheldakse ja leitakse koostöövorm, mis võiks mõlemale poolele kasulik olla. Tingimuseks on, et tuntud isik on ise tutvustatava toote, teenuse või tõdemuse (näiteks mõne rahatarkuse) aktiivne kasutaja ja usub sellesse. 

Rumi sõnutsi on tavaliselt selgelt kokku lepitud ja läbi räägitud see, kuidas ja mida nad võiksid oma jälgijatele tutvustada. Vastutasuks ootab LHV tagasisidet brändisaadikute jälgijaskonnalt, see omakorda aitab ettevõttel vormida tootepakkumisi ja turundussõnumeid vastavalt (potentsiaalsete) klientide ootustele. Rumi arvates peitub eduka koostöö võti järjepidevuses.

Mõnevõrra teistsugusteks, kuid vähemalt sama olulisteks brändisaadikuteks võib Rumi sõnutsi pidada LHV kuut sadat töötajat. Reeglina on töötajad ise LHV teenuste aktiivsed kasutajad ja kliendid, kes jagavad ettevõttega seotud teemasid oma sotsiaalmeediakanalites ja kindlasti räägivad ettevõtte teenustest oma tuttavatele. Seda kõike tehakse siiski vabatahtlikult eesmärgiga LHV kui kõigi ühise ettevõtte edule kaasa aidata. 

Entusiastlik töötaja on ideaalne 

Swedbanki karjäärikeskuse projektijuht Polina Lapõševa ütleb, et Swedbankis peetakse töötajad ettevõtte saadikuteks. “Nad kannavad nii pangas sees kui ka väljaspool meie väärtusi ja põhimõtteid. Samas on meil alati olnud palju töötajaid, kes on Swedbanki aktiivsemalt ühel või teisel viisil tööandjana esile toonud,” põhjendab ta. 

Lapõševa sõnul on pank aktiivsetele töötajatele loonud võimaluse liituda brändisaadikutega. Saadikutele räägitakse Swedbanki brändist, pangast kui tööandjast ja tutvustatakse tööandja väärtusi. Neid koolitatakse, kuidas sotsiaalmeedias iseennast ja Swedbanki esindada, julgustatakse jagama oma kogemusi ja teadmisi pangast väljaspool – näiteks on saadikud osalenud Tagasi Kooli külalisõpetaja rollis, rääkinud tööandjast GeekOut konverentsil, kirjutanud Swedbanki blogisse artikli isiklikust säästmise teekonnast jne.

Lapõševa näeb tulevikus võimalusi kaasata brändisaadikuid ka erinevatel majasisestel ettevõtmistel.

Brändisaadik olgu koolitatud ja tegutsegu teadlikult

Elisa sotsiaalmeedia juht Meril Kallasmaa sõnutsi on Elisas aastatega erinevates valdkondades välja kujunenud tugevad brändisaadikud. “Nad on oma ala tõelised suunanäitajad ning tugevad kõneisikud. Otsustasime teadlikult elisalaste persoonibrändi arengut toetada ning eelmisest aastast alates on meil eraldi brändisaadikute programm,” räägib ta.

Osaleda võivad kõik Elisa töötajad, kes antud teema suhtes huvi tunnevad. Programm hõlmab endas töötubasid ja kodutöid, mis võimaldavad süvitsi oma tugevused, kitsaskohad, väärtused ja eesmärgid läbi analüüsida ning ennast sotsiaalmeedias nähtavaks teha. 

Koolitamine käibki läbi vabatahtliku brändisaadikute programmi, mille eesmärk on rääkida persoonibrändi arendamise olulisusest ning võimalustest, kuidas iga elisalane saab sotsiaalmeedia enda kasuks tööle panna. Sest on ju tänases maailmas rumal see, kes jätab selle võimaluse kasutamata, kuna enam kui 70% inimestest on ühe või teise online-suhtlusvõrgustiku liige.

Lisaks teoreetilisele ja praktilisele osale jagavad koolitusel kogemusi ka need elisalased, kes oma persoonibrändi arendamisega teadlikult tegelenud ning näitavad eeskuju, kui kaugele on võimalik jõuda ning mida saavutada.

Brändisaadikuks olemine on arendav

Elisa äriarenduse valdkonna juht Merli Üle tegi brändisaadikute programmi läbi ning ütleb, et sai seal palju enesekindlust ning paranenud on ka tema kirjalik väljendusoskus.

“Esinemis- ja meediasuhtluse kogemus oli mul juba varem olemas, kuid sotsiaalmeedias ma üleliia aktiivne ei olnud. Esimest sotsiaalmeediapostitust tehes värises käsi ikkagi päris kõvasti, sest see ei olnud loomulikult kaasasündinud anne. Brändisaadikute programm õpetas ja andis julguse sotsiaalmeediat teadlikult kasutada. Lisaks sain ääretult palju oskusi ja uusi võimalusi kirjutamise osas. Öelda ära kõik oluline 140 tähemärgiga on väga hea ja kasulik oskus,” jagab ta oma kogemust.

Mitmed uuringud kinnitavad, et ettevõtte enda töötajad ongi tihti kõige paremad värbajad, turundajad ja maine kujundajad ehk brändisaadikud. Üha enam on oma töötajate hääl kaalukam ning nende soovitused kordades mõjukamad, kui mitmed reklaamid kokku.

Siinkohal soovitus ettevõtete juhtidele – suurejoonelise turunduseelarve kõrval oleks ju igati mõistlik teadlikult oma ettevõtetele saadikuid koolitada ning lõigata seeläbi suuremat kasu.

CVKeskus.ee on Eesti suurim tööportaal ja edukaim personaliotsingu ettevõte. Kõik uued tööpakkumised leiad siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.