Kuidas leida õigeid töötajaid turul, kus kõik “head” töötajad on juba võetud?

Uute töötajate leidmine on täna paljude ettevõtete jaoks keeruline ja väga oluline ülesanne. Alles mõne päeva eest teatas G4S, et on valmis kohe ja praegu võtma tööle 120 täiskohaga töötajat. Seega ei saa Eestis rääkida tööpuudusest, pigem on puudus töötajatest.

Kõige keerulisem on loomulikult leida ettevõtte jaoks kõige sobivamat töötajat, sest enamasti on ikka nii, et mida rohkemate oskuste ja kogemustega töötaja, seda tõenäolisemalt ta juba kuskil töötab. Mõni aeg tagasi käis CV.ee koolitusel rääkimas Instari tegevjuht ja asutaja Kersti Vannas, kes rääkis teiste teemade seas ka sellest, kuidas kõnetada õiget inimest, kes kunagi sinu ettevõttes tööle võiks asuda.

Sinu ideaalne töötaja on tõenäoliselt juba kuskil tööl

Kui reklaami- ja turundusmaailmas liiguvad trendid üha enam sinnapoole, et kõikidele inimestele võimalikult personaliseeritud pakkumisi teha, siis kahjuks on tööturul veel väga keeruline leida üles ja sihtida sõnumeid ainult sellele kindlale sihtrühmale, kes sinu ettevõtte jaoks sobilik on. “Selleks, et leida see üks hea inimene, tegelikult te peate kõnetama ja jõudma palju laiema sihtrühmani. Võibolla ka nende inimesteni, kes teile ei sobi,” rääkis Vannas.

“Kui te üritate ainult kõnetada seda ühte ja ainsat, siis tegelikult see tõenäosus, et te teda tabate, on päris väike,” sõnas ta. Pigem tuleks Vannase sõnul suhtuda töötajate leidmisesse ja sõnumite sihtimisse palju laiemalt. “Miks see oluline on? Sest kui me tahame homseks inimest leida ja paneme homme kuulutuse üles, siis tõenäosus, et kõik need meie ideaalsed kandidaadid just homme tahaksid töökohta vahetada ei ole liiga suur.”

Mõtteharjutusena võib end panna töötaja kingadesse ja mõelda tagasi enda karjääri peale. Igaühel meist on mõttes mõni unistuste töökoht, kuhu tulevikus tahaks jõuda. Kuid kui selline töökuulutus tuleb töötaja lauale just äkitselt ja just sel hetkel, mil ta oma praeguse töökohaga nö rahulolu tipul on, siis võib ta lihtsalt mõelda “kahju, et just nüüd pidi nii minema” ja pakkumine lähebki temast mööda.

Oluline on tunda oma ettevõtte sihtrühma ja selle sihtrühmaga tegeleda

“Seega tööandja peab mõistma, et kõik kandidaadid ei ole kohe valmis nii öelda teie paati hüppama,” ütles ta. Seetõttu rõhutab Vannas, et tööandjatel tuleb võimalike kandidaatidega tekitada pigem pikaajalisem suhe – vahepeal pakkuda lisaks töökuulutustele ka muud sisu ja infot, et võimalikul kandidaadil tekiks ettevõtte vastu huvi ja et ta hakkaks ise jooksvalt selle tegemistel silma peal hoidma.

Teisalt on jällegi oluline, et tööandja teaks täpselt, kes on tema ideaalne sihtrühm, millised on selle sihtrühma ootused ja kuidas nendeni jõuda. “Sageli nende ootus ei ole see, mida teie arvate, vaid see, mida nemad arvavad,” ütles Vannas. On selge, et kogenud tootmisinimesel ja kogenud IT-inimesel on erinevad ootused ning on tööandja asi neid ootuseid teada ja oma sihtrühmal tunda.

“Ja neid sihtrühmi ei ole meil ainult üks tavaliselt, vaid mitu,” sõnas Vannas ning soovitas kõikidel ettevõtjatel oma sihtrühmadega aktiivsemalt tegeleda.

Tänapäeva tööturul peavad seega tööandjad suutma korraga jõuda võimalikult paljude erinevate inimesteni, kuid sihtima oma pakkumised ja sõnumid sedasi, et need kõnetaksid just neid õigeid inimesi, keda otsitakse. Ja mida varem sa nende inimesteni jõuad, seda tõenäolisemalt nad tulevikus just sinu ettevõtte kuulutuse peale ka tööle tulevad.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.