Nutika ostleja säästublogi

Kartul, banaan või piim – mis oli mullu e-poes kõige popim kaup?

E-poes lähevad hästi kaubaks just kõige igapäevasemad ning kõige tavalisemad toiduaineid.Foto: Shutterstock/montaaž

Üldiselt on e-poest toidukaupu ostvate inimeste eelistused aastate lõikes suhteliselt ühesugused, hästi lähevad kaubaks just kõige igapäevasemad ning kõige tavalisemad toiduained. Kui üle-eelmisel aastal muutis koroona saabumine tarbijate ostueelistusi üsna märkimisväärselt, siis eelmisel, 2021. aastal näikse inimesed olukorraga harjunud olevat ja drastilisi näiteid eriti polegi.

Barbora kogemuse põhjal võib samuti öelda, et tellitavate toodete edetabelid on aastate lõikes üsna sarnase struktuuriga. Mõistagi on erinevatel hooaegadel väikesed erisused, kuid Barbora sortimendi juhi Leiki Lehemetsa sõnutsi on kõige populaarsemad kaubagrupid enamasti ikka need, mida keskmised kliendid iga päev oma toidulauale panevad: juurviljad, piimatooted, lihatooted ja muu seesugune.

“Vanad klassikud” tipus ka koroonaajal

“2021. aastal olid kõige populaarsemad toidukaubad ikka “vanad klassikud”: banaan, kilepiim, lahtine kartul ja porgand, kohuke, munad, hapukoor ning tavaline gaseeritud joogivesi 1.5 liitrises pudelis,” loetleb ta ostjate mulluseid eelistusi ja lisab, et paraku pole selles midagi üllatavat.

Üle-eelmise aasta kevadel, mil koroonapandeemia algas, muutusid tellimused küll märkimisväärselt suuremaks ja raskemaks. “Oli juhuseid, kui inimestele tuli paari-kolmesaja kilogrammiseid tellimusi koju toimetada,” toob Lehemets uskumatuna kõlavaid näiteid. Eelmisel aastale-poodlejate arvu kasv jätkus ning ka tellimuste hind ja kaal on tõusutrendis.

Mida siis eestimaalased e-poest kõige rohkem tellivad? Vaieldamatu liider selles edetabelis on banaan, mida Barborast telliti aasta jooksul ca 250 tuhat kilo. Lehemets ütleb, et eestlane armastab banaani ning seepärast ongi vili enamikes poekettides ja e-poodides ostutabelite tipus.

Kilepiim on samuti armastatud kaup, mida palju tarbitakse ja mida mullu osteti Barborast pea 200 tuhat pakki. Lehemets ütleb, et üldiselt kipuvad tarbijad kodumaist kaupa eelistama, kuigi mõne toote puhul tuleb mängu odavam hind.

Hitt-toodete edetabeli kolmandat ja neljandat kohta jagavad lahtine kartul, mida läks kaubaks pea 150 tuhat kilo, ja Karumsi vanillikohuke, mida müüdi umbes 150 tuhat tükki. Järgmisena tulevad munad, mida pandi ostukorvi 130 tuhat pakki ning hapukoor 100 tuhande paki ja porgand pea 100 tuhande kiloga.

“Ebamugav” kaup kulleriga koju

Lehemetsa sõnutsi on pandeemia aeg e-poe tellijate arvu kordades kasvatanud, ja tellijaid lisandub järjepidevalt. Populaarsemate toodete hulka kuuluvad kindlasti ka igapäevased kodudes vajalikud tööstuskaubad. Tööstuskaupadest müüakse kõige enam kodukaupu ja kemikaale ning näiteks paberitooted ja WC paberid moodustavad kogu tööstuskaupade käibest umbes poole.“On jõutud arusaamiseni, et raskeid ja suuremõõtmelisi kaupu on palju mugavam kulleriga otse koju tellida selle asemel, et kotte ise poest koju tirida, ” tõdeb Lehemets kokkuvõtteks.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.