E-kaubandus on praegusel ajal populaarsem kui iial varem ning järjest rohkem on neid, kes oma igapäevase toidu- ja tarbekauba interneti vahendusel hangivad. Ometi leidub inimesi, kelle arvates on e-poes ostlemine liiga keeruline või pole piisavalt turvaline.
Millised siis on nende skeptikute väited, miks nad e-poodelda ei taha? Toidu- ja esmatarbekaupade e-poe Barbora turundusjuht Argo Kubja on hea meelega nõus need eksiarvamused ümber lükkama.
Väide nr 1: ma ei saa kindel olla, et e-poest kvaliteetseima toote saan
Tellitud kauba värskuse ja kvaliteedi pärast pole põhjust muretseda, sest Barbora süsteem ei luba komplekteerijal sellist kaupa validagi, mille “parem enne” või “kõlblik kuni” kuupäev lähenemas on. See välistab eksimused juba tellimuse komplekteerimise käigus. Puu- ja juurviljad on tihti kõige pikema transporditeega kaup meie laual, mistõttu on vahel võimalus, et õun näeb komplekteerides välja värske, kuid on eelnevalt muljuda saanud ja teekonnal kliendi juurde muutub plekiliseks. Meie kogemuse põhjal on see pigem harv nähtus. Eks igaüks võib ju poes kogemata plekiga õuna või muljutud tomati kotti pista.
Väide nr 2: ma ei saa kaupa piisavalt kiiresti ja sel ajal kätte kui soovin
E-poest tellimisel võib inimestele tunduda, justkui peaks ostu pikalt ette planeerima ja see jõuab kohale alles mitme päeva pärast. Koroonapandeemia alguses üle-eelmisel kevadel, võis tõesti ette tulla olukordi, kus e-poed olid ülekoormatud ja vabu tellimise aegu polnudki sobival hetkel saada.
Tänasel päeval saab muretult kas samaks päevaks või järgmise päeva hommikuks kaubad koju tellida. Kliendile sobival ajal, toimetab kuller tellimuse kohale tunniajase täpsusega. Alati on võimalik kaup ise koduteel meie drive-in punktist kaasa haarata, seda lausa 30 minutit pärast tellimuse esitamist.
Väide nr 3: vale või ebasobiva kaubaga pole mul midagi peale hakata
Kui klient satub Barbora e-poest tellides olukorda, kus kodus selgub, et ostetud kaup ei vasta ootusele, sattus vale toode või pole asendustoode meeltmööda, saab sobimatu kauba tagastada või ebakvaliteetse toote korral kompensatsiooni küsida. Üldiselt kehtib reegel, et tagastada ei saa kiiresti riknevaid ja lühikese säilivusajaga kaupu. Samuti ei tohi tagastatava toote pakend olla avatud ja kaup peab olema kasutamata. Juhul, kui selgub, et e-poes tellitud toodet siiski hetkel ei ole, kantakse toote eest makstud raha tellijale tagasi.
Väide nr 4: tavapoes saab arukamaid otsuseid teha ja valik on parem
Loomulikult ongi see maitse asi, kus ja mismoodi keegi oma igapäevaostud teeb. Fakt on aga see, et e-poes on võimalik aega ja raha tegelikult rohkem kokku hoida. E-poest tellides jäävad reeglina tegemata emotsiooniostud, mis salamisi meie taskust raha kulutavad.
Nõnda nagu tavapoodideski, on e-poes samuti sooduskampaaniaid, millega rahulikult tutvuda saab, et siis oma valikud teha. Laia tootevaliku ja kasutajasõbralikkuse kõrval pole vähetähtis seegi asjaolu, et raskete poekottide tassimisega vaeva nägema ei pea. Selle töö teevad ära Barbora kullerid, kes hoole ja ettevaatlikusega tellitud kauba kliendile koduukse taha toovad.