Kaubavalik sõltub väga paljudest asjaoludest. Üheks on kindlasti kaupluse pindala, teiseks riiulipind. Erinevad kauplused on ka erineva suurusega ning mahutavad seega erineval hulgal tooteid.
Kõige suuremates Selverites (Selveri hüpermarketites nagu Järve, Pirita, Torupilli jt) võib püsisortimendis olla ligi 13 000 erinevat toidukauba artiklit ja üle 20 000 erineva tööstuskauba.
Keskmise suurusega poodides (Selveri supermarketites nagu Suurejõe Pärnus või Veeriku Tartus, aga ka Pelgulinn ja Kolde Tallinnas) jääb kogu valiku sortimendi suurus keskmiselt 15 000 toote juurde. E-poe valikus on keskmiselt 10 000 toodet.
Sortiment sõltub nõudlusest ja poodide suurusest
Selverile on oluline, et esindatud oleksid just need kaubad, mis on inimestele kõige olulisemad ja igapäevaselt vajalikud.
Samuti hoolitseb Selver selle eest, et iga klient saaks endale meelepärase toote sobivas hinnaklassis. See tähendab seda, et sama sorti toodet on saadaval piisavalt laias valikus, et sobiva variandi leiaksid kõik kliendid.
Hüpermarketites on kaubavalik laiem kui tavalistes Selverites ning sealt saab lisaks esmatarbekaupadele ka riideid ja jalanõusid, sisustuskaupa ning arvutimänge ja konsoole. Sellised laiema valikuga kauplused on näiteks Järve, Kadaka, Põltsamaa ja Hiiumaa Selverid.
E-poodides kehtivad samad hinnad, mis tavapoodides. Erandiks on spetsiaalsed kampaaniad või eritooted. Näiteks on e-poes sageli sooduskampaaniad hulgipakenditele, mida oleks kliendil tülikas tavapoest käe otsas koju toimetada.
E-Selveri sortiment katab ligi 90 protsenti klientide vajadustest
E-poe kaubavalik erineb tavakauplusest selle poolest, et sortimendi koostamisel lähtutakse tarbija esmatarbimise vajadustest. Hea sortiment ei tähenda suurt arvu tooteid, vaid õiget arvu tooteid ning põhilistele vajadustele orienteeritust. Nõudlusest lähtuv sortiment tagab omakorda parema kauba saadavuse kliendile.
Näiteks ei müüda e-poes riideid ja jalanõusid, sest neid võiks saada enne ostmist proovida. Selveri e-poe teeb unikaalseks asjaolu, et tellida on võimalik mitmesugust kodutehnikat, mis toimetatakse sarnaselt toidukaupadega samuti kliendile samal päeval tasuta koju, kui tellimus on esitatud enne kella 16.30.
E-poe kauba valiku puhul mängib olulist rolli ka kaupade realiseerimise kiirus ehk säilivustähtaeg. Näiteks alla 24-tunnise realiseerimisajaga tooteid leidub e-poes vähem, sest Selverile on oluline tagada tarbijale parim võimalik kvaliteet.
Komplekteerimisel tekkinud hinnavahe katab Selver
Kui peaks juhtuma, et e-poe tellimuse komplekteerimisel selgub, et mõni toode pole saadaval või ei vasta Selveri kvaliteedinõuetele, on kliendil võimalik lasta toode asendada.
Kui klient on asendamiseks loa andnud, komplekteeritakse võimalikult sarnane toode. Juhul kui asendustoode on odavam, hüvitatakse kliendile hinnavahe, aga kui asendustoode on kallim, kannab lisakulu Selver.
Laiast tootevalikust hoolimata on tooteid, mida pole võimalik asendada – näiteks alkoholivaba õlle asemel ei saa kliendile pakkuda alkohoolset õlu ning laktoosivaba toote asemel laktoosi sisaldavat toodet. Selliseid olukordi tuleb õnneks ette harva ning üldjuhul leitakse siiski kliendile sobiv lahendus.
Sortimenti täiendatakse vastavalt klientide soovidele
Sortimenti laiendatakse jooksvalt ja vastavalt klientide tagasisidele ning nõudlusele. Selver saab iga päev klientidelt tagasisidet ja soovitusi, mille põhjal tehakse võimalikke muudatusi.
Näiteks lisandus sel aastal e-poodi juurde kodutehnikat, köögitehnikat, arvutimänge ja tehnikaseadmeid ning kaubavalik laieneb tasapisi püsivalt.
Sortiment laieneb ka erinevate hooaja kaupade arvelt. Näiteks jõulude eel on müügis lai valik pühadekaupu, augustis koolikaupu ning kevaditi aiandusega seotud tooteid.