Luminori blogi

Luminor Liisingu juht: kasutatud autode hinnad tõenäoliselt langevad

Luminor Liisingu juhi sõnul hinnalangus küll tuleb, kuid jääb pigem marginaalseks.Foto: Shutterstock

Inflatsiooni negatiivne mõju on tajutav ka autoturul – Luminor Liisingu juhi Andrus Soodla sõnul võib ennustada, et muutunud olukord tingib 2023. aastal väiksema nõudluse kasutatud autode vastu, mis langetab omakorda ka nende hindu. Siiski ei kehti see uute autode kohta, mille suhtes on nõudlus olnud rahuldamata juba pikka aega.

Nõudlus väheneb, kuid mitte palju

Et inimeste kindlustunne on vähenenud ning inflatsiooni mõjud on turgudel tuntavad, ennustab Soodla, et majanduslike olude tagajärjel väheneb uuel aastal ka nõudlus autode järele. “Kuna palgatõus on väiksem kui inflatsioon, väheneb seeläbi nõudlus ka liisingu järele.”

Kuivõrd tavaolukorras peaks autotööstus nõudluse vähenemisele reageerima ning asuma seejärel ka ise hindu langetama, siis sellist reaktsiooni pole Soodla sõnul hetkel ette näha. “Kuna uute autode pakkumine on olnud defitsiidis erinevate tegurite, sealhulgas tarneraskuste ja kiibikriisi tõttu, siis on senine nõudlus siiani rahuldamata. See tähendab, et surve hindade langetamiseks pole nii suur, mistõttu ei ole seda tõenäoliselt tarvis ka teha,” selgitas ta.

Hinnalangus jääb pigem marginaalseks

Sellegipoolest võib hinnalangust näha kasutatud autode puhul, seda juba alanud aasta esimeses pooles. “Nõudluse ärakadumine kasutatud autode turult on olnud väga kiire ning märgid selle kohta on turul juba mõnda aega kohal olnud,” möönis ta.

Siiski usub Luminor Liisingu juht, et kasutatud autode hinnalangus, mille algust on juba näha, jääb pigem marginaalseks ning tõenäoliselt ei tule kukkumine väga suur. “Kuivõrd uusi autosid müüakse vähem, toetab kasutatud autode turule omane aktiivsus ja sisemine ringlus ka nõudlust. Seega ennustan, et hinnalangus küll tuleb, kuid jääb pigem marginaalseks – pigem võime rääkida ühekohalisest arvust, mitte 20–30 protsendist.”

Seega tuleb alanud aasta tõenäoliselt väiksema nõudlusega ning mõjutab otsapidi ka liisinguturgu. “Ent kuna autosid on pikalt olnud puudu, siis usun, et kukkumine ei ole väga valus, seda enam, et nõudlus on tänaseni tegelikult rahuldamata ning teatud sihtgrupi huvi uute autode järele püsib endiselt sama,” ütles ta lõpetuseks.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.