Selveri blogi

Suur ülevaade: Kui populaarne on Selveri puldiga iseteenindus ja miks osa inimesi seda väldib?

Foto: Scanpix/PM/Margus Ansu.

Selveri nutikat iseteenindussüsteemi SelveEkspressi on tänavu kasutanud juba üle 430 tuhande püsikliendi, kusjuures rohkem kui kolmveerand püsiklientidest kasutavad SelveEkspressi pidevalt.

Iseteeninduskassa on klientide jaoks märgatav ajaline võit

Ülejäänud neljandiku jaoks on teenuse kasutamine veel veidi juhuslikum. Selveri iseteeninduse kasutamiseks on vajalik ainult Partnerkaart ja kui täna on lahendus olemas 52 Selveri kaupluses, siis juba 2021. aasta kevadeks on teenus avatud absoluutselt kõikides Selveri kauplustes üle kogu Eesti.

Selveri äriarvestuse juhi Kristjan Andersoni sõnul on nii klientide tagasisidest kui ka eelmainitud statistikast selgelt näha, et SelveEkspressi teenus on klientide poolt väga hästi vastu võetud. “Kauplustes, kus teenus mõned aastad avatud olnud, tuleb kasvava populaarsuse tõttu kiire ja sujuva teenuse tagamiseks suurendada pultide ja makseterminalide arvu,” sõnas ta.

Käesolevast aastast on lasi Selver käiku ka spetsiaalsed pakkumised, mis kehtivad ainult iseteeninduslahenduse klientidele. “Selveri iseteeninduslahenduse eeliseks on teenuse mugavus, mis lubab kliendil ostetavad kaubad kohe oma ostukotti pakkida, muutes sedasi tasumise protsessi väga kiireks. Teatud intervalli tagant võib lisasekundeid kuluda ostukontrollis, aga klientide jaoks, kes teenust korrektselt kasutavad, jääb see aeg märkamatuks,” rääkis Anderson.

Miks osa inimesi tänaseni SelveEkspressi kasutada ei taha?

Kuigi statistika näitab, et SelveEkspressi teenus on üha enam populaarsust kogumas ja püsiklientide seas vaat et eelistatuim viis poes käimiseks, tuleb endiselt ette neid, kes ühel või teisel põhjusel poodi minnes SelveEkspressi pulti kätte võtma ei rutta. Igal inimesel on muidugi isiklikud ostuharjumused ja -eelistused, kuid tagasisidest on kõlama jäänud mõned läbivad põhjused, miks iseteenindust mitte kasutada.

Esiteks ei ole kõikidel inimestel püsikliendikaarti ehk Partnerkaarti, mida SelveEkspressi kasutamiseks vaja on. Kuna Partnerkaardiga saab Selveris lisaks iseteeninduskassadele ligipääsu lisaks ka paljudele sooduspakkumistele, tasub igal poekülastajal leida need minutid, et tasuta Partnerkaardi jaoks end registreerida ja sedasi aega ja raha säästma hakata.

Välja on toodud ka kartust eksida iseteeninduslahenduse kasutamisel, olgu see siis toodete sisestamisel või lihtsalt puldi kasutamisel. “Siin saame öelda, et kogemata tehtud eksimused ei leia karistamist,” kinnitas Anderson. “Inimene, kes tuleb toime nutitelefoni kasutamisega, ei kohta raskusi ka puldi kasutamisel,” lisas ta.

SelveEkspressi kassad võtavad täna vastu vaid kaardimakseid, mistõttu võib sularahaga poodi tulnud inimene arvata, et teenus pole temale mõeldud. Tegelikult saab klient soovi korral ka SelveEkspressiga tehtud ostude eest tasuta sularahas. Selleks on vaja ainult iseteeninduse maksealas asuva kassa juurde pöörduda. “Sisuliselt saab puldiostu tasuda igas kassas, aga kliendile võib see tähendada temast eespool järjekorras olevate klientide arvelt täiendavat ajakulu,” selgitas Anderson.

Teiste põhjuste seast toob Anderson välja osade klientide soovi päris teenindaja järele ja samuti juriidilised isikud. “Juriidiliste isikute jaoks on põhjus lihtne: Partnerkaart, mille baasil teenus töötab, ei ole neile saadaval,” selgitas ta. Samuti leidub kliente, kelle jaoks võib ostukontroll mõjuda veidi eemalepeletavalt.

“Siin on kartused täiesti asjatud, kui inimene pole teenust just pahatahtlikult kasutanud. Ostukontrolli käigus selgitatakse inimestele hea nõuga, mis valesti läks, et tulevikus apse vältida oleks. Meil kehtib põhimõte, et eksimine on inimlik.”

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.