Kuidas sooduskampaaniaid targalt “taga ajada”?

Kindlasti tasub valida just selliseid tooteid, mille allahindlusprotsent tavahinnast on suurem, näiteks kallimate kalatoodete, kalamarja või kohvi puhul võib soodustus olla lausa mõne euro suurune.Foto: Shutterstock

Iga päev potsatab meie postkastidesse patakas reklaamlehti, kus sees kõiksugu “parima hinna” ja “veel paremate pakkumistega” tooted. Samamoodi lööb silme eest kirjuks e-toidupoodi ostlema minnes – üks soodne toode plingib siin ja teine odav pakkumine hüppab välja sealt. Püüa siis mitte reklaami ohvriks langeda ja aru saada, milline on tegelikult see parim ost.

Kodukirja köögitoimetaja Pille Enden on seda meelt, et toidupoodide kampaaniaid tasub ikka jälgida, sest tavaliselt on igas toidugrupis mingi toode alla hinnatud.

“Kui pole oluline osta just teatud kindla kaubamärgiga toodet, siis on pea alati võimalik leida mni soodushinnaga kaup ja veidi säästa,” ütleb Endeni kogemus. Üksikut toodet ostes ei ole sääst tema sõnul vast märkimisväärne, tihtipeale nii umbes mõnikümmend senti, kuid suurema ostukorvi puhul teeb see kokku juba üsna arvestatava summa ja kuu lõikes on kokkuhoid märgatav.

Koosta menüü kampaania järgi

Kampaaniapakkumiste järgi on mõtet planeerida ka oma pere nädalamenüü ning planeerida toidukorrad selle järgi, mis on parasjagu hea hinnaga saadaval.

“Kuna oma töö tõttu käin ma tihti toidupoes ja retsepte tehes ostan ka suuremas koguses, siis uurin hoolega kampaanipakkumisi ja tihtipeale teen selle järgi lausa valiku, kas tellin e-poest või suundun tavakauplusesse,” räägib Enden oma kogemusest.

Tema hinnangul tasub kindlasti valida just selliseid tooteid, mille allahindlusprotsent tavahinnast on suurem. Näiteks kallimate kalatoodete, kalamarja või kohvi puhul võib soodustus olla lausa mõne euro suurune.

Planeeri koguseid

Kas ja kui palju soodsaid tooteid kokku osta, sõltub Endeni sõnul üsna mitmest tegurist. Näiteks sellest, kui suur on pere ja kui palju konkreetset toodet tarbitakse. Samuti sellest, kui suur on allahindlus ja kui kaua konkreetne toode säilib. Enden viitab, et tihtipeale on kampaaniatoodete säilivusaeg lühike ja sellisel juhul ei ole seda mõistlik hulgi varuda. Samas, kui toodet saab külmutada, siis võib seda pisut rohkem osta ja ülejäägi sügavkülma ootele panna.

Suuremas koguses soovitabki Enden seotada vaid neid tooteid, mis hästi säilivad, nagu näiteks konserveeritud produktid, õlid, äädikad, kastmed, kuivained, joogid ja mahlad või külmutatud toit. Varuda tasub ikka neid toiduaineid, mille puhul on teada, et neid pidevalt kasutatakse ja neid kulub rohkelt ning mille puhul on mugav, kui need on kodus kogu aeg olemas. 

Enden toob näiteks pastatooted, mida on mõnus kähku valmistada ning hea, kui on kohe kapist võtta. Pasta juurde omakorda piisab mõnest heast kastmest ja riivjuustust, et lihtsalt kiire eine valmistada. Ruttu läheb söögivalmistamine ka siis, kui sügavkülmast mõni wokisegu pannile panna ja riisi või nuudleid juurde keeta.

Kokkuvõtteks võiks Endeni arvates kampaaniaid “taga ajades” selge mõistuse säilitada ja hinnata, kas pakutav ka tegelikult parema hinnaga on. Kindlasti ei tasuks aga toitu üleliia kokku osta, vaid mõelda, kas kõik soetatu säilivusaja jooksul ka ära tarvitatakse.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.