Selveri blogi

Kas teadsid: mille järgi SelveEkspressi iseteeninduskassa sind ostukontrolli saadab?

Foto: Ants Liigus/PM/Scanpix

Selveri iseteeninduskassa ehk SelveEkspressi kasutamine on paljudele klientidele poeskäimiseks ainuõige valik, kuna kauba saab otse kotti laduda ja iseteeninduskassas on vaja vaid maksta. Tõenäoliselt on paljud kliendid märganud, et vahel saadetakse inimesi ka ostukontrolli. Milleks seda tehakse ja mille alusel sinna inimesi valitakse?

Ostukontroll ei ole varaste tabamiseks

Selveri arendusjuhi Agi Metsandi sõnul töötab ostukontroll kindla algoritmi järgi, mille täpseid tagamaid ei tea enamik Selveri töötajaid, kuid millel on toimimiseks siiski mõned üldised põhimõtted. Kõige olulisem on ehk see, et ostukontrolli eesmärk ei ole iseteeninduskassa kaudu mõnda toodet varastada üritanud inimeste tabamine. “Me soovime veenduda, et inimene saab aru, kuidas SelveEkspressi õigesti kasutada,” sõnas Metsandi.

Seetõttu järgib ostukontroll üldjoontes lihtsat loogikat. Kui klient teeb endale Partnerkaardi või alles alustab SelveEkspressi kasutamist, on suurem tõenäosus, et teda ka ostukontrolli saadetakse. “Juhul kui esimese ostukontrolli ajal kõik on korras, inimene ei eksi, siis järgmine kontroll tuleb juba paar kuud hiljem. See on nii keskmiselt, täpselt seda aega öelda on raske,” ütles Metsandi.

Kui aga esimese ostukontrolli puhul ilmneb mõni eksimus, näiteks jäi mõni toode skanneerimata, tuleb järgmine ostukontroll sel kliendil ka lähema aja jooksul. “Kui on esimese ostukontrolli ajal avastatud mõni eksimus, siis talle selgitatakse, kuidas sisestada täpne toodete arv või kuidas mõnda keerulisemat toodet skanneerida ja kuidas oma ostukorvi kontrollida,” sõnas ta. “See on eesmärgiks on veenduda, et inimene sai kõigest õigesti aru.” Kui järgmine ostukontroll läheb edukalt ja probleemideta, muutub sellest järgmine kontroll omakorda harvemaks ja nii edasi.

Varastel hoiavad silma peal kaamerad

Kogemus on näidanud, et paljude klientide arust on ostukontrolli eesmärgiks justkui suvalise valimi põhjal kontrolle sooritada, et sedasi iseteeninduskassasid kuritarvitavaid inimesi ehk vargaid tabada. Reaalsuses see nii pole: ostukontrolli eesmärk on kõikide klientide jaoks SelveEkspressi kasutamine selgeks teha.

Tegelikult hoiavad Selveri kauplustes korda kaamerad, täpsemalt operaatorid, kes juhtimiskeskuses reaalajas kaamerapilte jälgivad. “Poed on varustatud kaameratega ja operaatorikeskuses istuvad inimesed ekraanide taga, kes jälgivad, mis poes toimub,” sõnas Metsandi ning lisas, et iseteeninduskassa kliendid ei ole kuidagi suurema järelvalve all kui tavakassade kasutajad.

“Seega kui sa poes ei näe ühtegi turvameest, siis tegelikult hoitakse kauplusel ikkagi läbi kaamerate silma peal,” ütles ta. Kui kaamerate abil mõni kuritegelik tegevus tabatakse, antakse sellest juba poe turvapersonalile teada ning käitutakse vastavalt olukorrale.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.