LinkedIn B2B: kuidas selle platvormi õigesti kasutamine su äri igaveseks muuta saab

Indrek Põldvee, ettevõtte tegevjuht.

Paljud ettevõtted on eriolukorra tõttu ära jätnud tavapärased üritused, messid ja kohtumised ning kaotanud seeläbi nii mõnegi potentsiaalse kliendi. Õnneks ei ole äritegevus päris seisma jäänud ja ettevõtted on suutnud keerulistes oludes kiiresti kohaneda. Järjest populaarsemaks on muutumas kontaktivaba müük ning klientide leidmisel on võtmeroll sotsiaalmeedial. Kliendisuhtlus käib aga maailma suurimas ärivõrgustikus ehk LinkedInis.

Miks LinkedIn? 

Ärivõrgustikku külastab igal kuul üle 300 miljoni inimese, kusjuures 45 protsenti külastajatest on ettevõtete juhid ja otsustajad. LinkedIni eesmärk on olla B2B (business to business) ehk ärisuhtlusele suunatud kanal. Eriolukorra ajal kasvas sealne liiklus enam kui 200 protsenti ja olgugi et Facebookis on kasutajaid rohkem, on LinkedInis klientide otsimine ja leidmine märksa lihtsam.

Hea näide kanali edust on see, et kellegi nime guugeldades on esimeste otsingutulemuste seas ka isiku LinkedIni profiil, aga seda muidugi juhul, kui see on korrektselt täidetud.

Loo kontakt

LinkedIn on rahvusvaheline keskkond, kus arendada nii isiklikku kui ettevõtte brändi, otsida ja pakkuda tööd ning luua müügikontaktide võrgustikku (lead generation). Uute kontaktide leidmiseks tuleb kokku panna tugev kliendiprofiil. Selleks tuleb täpselt läbi mõelda, keda soovid leida ning milline klient võiks olla huvitatud sinu tootest või teenusest.

Kui oled üles leidnud eri valdkondade eksperdid, saad neile otse kirjutada, müüa tooteid või pakkuda välja koostööd. Tubli kasutaja jõuab ühe kuu jooksul kontakti luua sadade või isegi tuhandete klientide, partnerite ja edasimüüjatega. 

Esmamulje loeb

Paljude ettevõtete jaoks on LinkedIni profiil tavalisest CV-st isegi olulisem ja sageli palutaksegi CV asemel saata hoopis LinkedIni profiili link. Selleks, et tulevastel klientidel ja partneritel tekiks profiili vaadates huvi ja usaldus, peab see olema pilkupüüdev, professionaalne ja põhjalik. 

Alusta sellest, et valid korraliku profiilipildi ja sellega hästi haakuva taustapildi, mis aitaks edasi anda sinu või ettevõtte sõnumit. Seejärel pane kirja, millega tegeled, mida on sul partneritele pakkuda ning millised on sinu suurimad saavutused. 

Edulugu

Mahe- ja supertoidu bränd Loov Organic on ühtlasi ka hea näide edukast müügikontaktide otsingust. Eesmärgiks oli leida uued ekspordipartnerid USA ja Inglismaa turgudelt.

Loov Organic soovis kontakti luua erinevate vitamiine ja toidulisandeid tootvate ettevõtete omanike, tootejuhtide või ostujuhtidega. Selleks kaardistasime klientide vajadused, tegime korda profiilid ning koostasime uute lead-ide leidmiseks strateegia. Kõigest kahe kuuga leidis Loov Organic 86 võimalikku klienti, kes toodete vastu tõsisemat huvi tundsid.

Nagu öö ja päev: Loov Organic juhi profiil sai paari lihtsa muudatusega märksa silmapaistvamaks.

Hea klapp

LinkedIni profiilid on oluliselt põhjalikumad kui tavalised CV-d ning tänu sellele saab ettevõtja või klient võimaliku koostööpartneri professionaalsest elust detailsema ülevaate. Sageli võib LinkedInist saada rohkem infot kui mõne ettevõtte kodulehelt. 

Mida rohkem infot kanalis on, seda paremini suudab LinkedIn luua selliseid kontakte, mis sobivad spetsiaalselt ühe või teise ettevõttega. Näiteks võib ettevõte filtreerida IT sektori tegevjuhid endale sobiva asukoha ja ettevõtte suuruse järgi.

LinkedInis saab jälgida ka seda, millised kontaktid on hiljuti karjääriredelil edasi liikunud või valdkonda vahetanud. Nii leiad üles inimesed, kes on vastuvõtlikumad muutustele ja uutele ideedele. Miks mitte alustada vestlust tundes huvi kliendi hiljutiste kordaminekute vastu?

Mida me teeme?

B2B Growth meeskonna tegevusvaldkonnad LinkedInis on turundus, tööandja brändid, brändiloome, talendiotsing ja lead generation. Eesti ainsa LinkedInile spetsialiseerunud reklaamiagentuurina oleme lühikese aja jooksul teinud koostööd paljude põnevate ettevõtetega ning neid LinkedInis toetanud.

Lisaks jagame teadmisi ja korraldame suurtele ja väiksematele kollektiividele koolitusi, milles räägime täpselt, kuidas LinkedIn toimib ning mille poolest see teistest platvormidest erineb. 

Oma profiili haldamise ja kontaktide loomise võid usaldada meile – teeme esialgse töö ise ära ning anname suhtluse üle siis, kui kliendid juba tõsisemat huvi tunnevad. Meie eesmärk on aidata ettevõtetel maailma suurimas ärivõrgustikus silma paista ja kasvada. 

Kui soovid teada saada, kas LinkedIn sulle sobib, pakume hea meelega järgmise kahe nädala jooksul tasuta pooletunnist konsultatsiooni. Pane endale sobiv aeg kirja SIIN ja võtame sinuga ühendust. 

Indrek Põldvee

LinkedIn ekspert

indrek@b2bgrowth.eu

www.linkedinkoolitused.ee

www.b2bgrowth.ee

Märksõnad: , , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.