Luminori blogi

Luminori uus internetipank ja koduleht on kliendi nägu

Luminor tõi lõpuks klientideni pikisilmi oodatud uhiuue kodulehe ja internetipanga, mis on varasemast märksa nutikam, mugavam ja funktsionaalsem. Uued kliendid saavad selle enda kasutusse juba täna ning ca 100 000 olemasolevat klienti on saanud teavituse, et nende andmed tõstetakse uude süsteemi ümber 30. novembriks.

Kavas on veel mitmeid olulisi uuendusi, mis muudavad pangateenuste kasutamise veelgi mitmekülgsemaks ja lihtsamaks. Luminori teenusedisaini juht Henri Kuusk räägib lähemalt sellest, mida põnevat on Luminori uuel internetipangal klientidele varuks ning mida uut võib oodata järgmise aasta jooksul. 

Täiesti uus algus

Uue kodulehe näol pole tegemist mitte vana versiooni uuendusega, vaid päris nullist loodud uue lahendusega. Hülgasime vana kodulehe täielikult ning kujundasime klientide soovide ja vajaduste põhjal uue ja parema versiooni. 

Tahtsime luua midagi, mis on kasutaja nägu ja seepärast olid protsessi kaasatud meie kliendid, kellega korraldasime intervjuusid ja hiljem ka teste. Tulemuseks on varasemast parem kasutajakogemus ning mugavus, mille valmimisse andsid märkimisväärse panuse kliendid. Lisaks klientide tagasisidele on arvesse võetud kaasaegsete kodulehtede disainipõhimõtteid.

Lihtsuses peitub võlu

Uue disaini aluseks on soov muuta pangatoimingud kliendi jaoks võimalikult lihtsaks. See tähendab seda, et korraga kuvatakse ekraanil seda infot, mida kliendil parasjagu vaja on. Nii ei võta mitmed rippmenüüd ja lingid silme eest kirjuks ning klient leiab üles täpselt selle, mida otsib.

Endiste mahukate menüüpunktide asemel on nüüd üks suurem vasakpoolne menüü, kust saab mugavalt liikuda täpselt sinna, kuhu vaja. Nii ei pea enam nuputama, kust mõne teenuse või funktsiooni üles leiab, sest kõik on lihtsamini kättesaadav. 

Oluline muudatus on see, et piir kodulehe ja internetipanga vahel on nüüd kadunud. See tähendab seda, et ole sa sisse logitud või mitte, saad samu teid pidi ikka ligi vajalikule infole, linkidele ja tegevustele. Kui oled brauseris lubanud asukoha tuvastamise, leiad kodulehelt ka endale lähima sularahaautomaadi ja kontori. 

Varasemast paremini on tagatud ka klientide turvalisus, sest sisselogimisel tuleb nüüd lisaks kasutajatunnusele sisestada ka isikukood. Samuti on nüüd lõpuks võimalik sisse logida ka Smart-ID abil. 

Kõik sellised toimingud nagu maksete tegemine, erinevate kaartide haldamine, laenutaotluste esitamine, kliendiandmete uuendamine ja kliendiks registreerimine käivad võimalikult lihtsalt ja kiiresti. Näiteks võtab kliendiks saamine vajaliku info edastamise ja lühikese videokõnega kokku umbes 10 minutit.

Praegune põnev muutuste periood ongi ilmselt parim aeg pangaga liituda ja omal nahal ära proovida, kuidas uus süsteem meeldib. Seda juba seepärast, et klientide tagasiside ja kasutajakogemus on pangale väga oluline. 

On, mida oodata

Uus koduleht on nüüd valmis ning novembri lõpus toimub ka klientide uude süsteemi üleviimine, aga palju põnevaid uuendusi on veel ees. Jaanuarist alates hakkab järjest lisanduma täiendusi ja funktsioone.

Nii jõuavad kliendid uue süsteemiga rahulikult harjuda ning pank jõuab omalt poolt jälgida, kuidas kõik sujub ning kas midagi vajab jooksvalt täiendamist või parandamist. 

Uuenduste ja ülemineku tõttu tuleb sisse paarikuune periood, mil mobiilirakendust kasutada ei saa, kuid see ei tähenda, et sel ajal midagi olemata jääks või teha ei saaks, sest klientidel on olemas kõikidele ekraanisuurustele kohanduv koduleht ja internetipank. 

2021. aastal tulevad ka lõpuks kasutusele välkmaksed. Samuti lisanduvad jooksvalt teised kauaoodatud funktsionaalsused nagu mobiilne rahakott (Apple Pay, Google Pay) ja teiste pankade kontode info vaatamise võimalus. Õigeks ajaks lisandub aasta alguses ka tulumaksudeklaratsioonide edastamise võimalus.

Suur samm nii kliendi kui panga jaoks

Tegelikult on uus koduleht ja internetipank märksa suurem muudatus kui esialgu tundub. Kliendid on seda pikalt oodanud ning oleme nüüd paari aastaga saanud hakkama uuendustega, mis konkurentidel on võtnud 6–7 aastat.

Miks sellised muudatused nii kaua aega võtavad? Aga sellepärast, et lisaks kodulehe välja vahetamisele tuleb uuendada ka kõiki taustsüsteeme ja turvalisust. See on ajakulukas protsess, sest pank peab tegema kindlaks, et kõik töötab nõuetekohaselt ja turvaliselt.

Loe uue internetipanga kohta lähemalt siit.

Oled sa DigiPRO või Geenius? Vali sobiv tellimus siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.