Ehkki koroonapandeemia lennutas e-kaubanduse populaarsuse ootamatult tippu, ei ole piirangute leevendamine seda langetanud – e-kaubandus on tulnud, et jääda. Milliseid trende e-kaubanduses märgata võib ning millele kauplejatel tähelepanu tasub pöörata, räägib Luminori äripanganduse juht Marjan Savtšenko.
E-poe omamine on muutunud esmatähtsaks
Kuna koroonapiirangute tõttu muutus raskeks toodete kättesaadavus füüsilistest poodidest, orienteerusid inimesed Savtšenko sõnul ruttu ümber e-kaubanduse kanalite kasutamisele. „On näha, et see trend jätkub ka tulevikus ning pole näha, et see otsa saab. Seetõttu tasub teenuste või toodete müügiga tegeleval ettevõtetel, kellel veel täna e-kaubanduse kanaleid ei ole, sellele kindlasti mõelda,” rõhutas ta.
Ehkki paljudel väikestel ettevõtetel on ärimudel üles ehitatud koostööle suuremate jaekettidega, leiab Savtšenko, et kaaluda võiks ka otsemüügikanali ehk näiteks e-poe loomise peale. “Päeva lõpuks on ju ka suuremad jaeketid loonud võimaluse, et kõiki tooteid saab mugavalt koju tellida – miks ei peaks seda tegema väikeettevõtjad?” mõtiskles Luminori äripanganduse juht.
Uusi trende lisandub pidevalt
Siiski ei tähenda e-kaubandus vaid e-poe loomist – väga tähtis roll on siinkohal turundusel ning positiivsel ostukogemusel. “Ainuüksi e-poe omamisest tänapäeval ei piisa – sa pead olema kliendi jaoks nähtav. Kui tarbija tahab leida näiteks toitu oma koduloomale, peab ta 100 pakkuja seast leidma enda jaoks sobivaima võimaluse. Mõistagi on konkurents seetõttu väga tihe,” selgitas Savtšenko.
Selleks, et klient ei soetaks kaupa vaid ühel korral, tuleb tema ostukogemus muuta võimalikult mugavaks ja lihtsaks. “Kui tellimust on mõnus teha, see on mugav ja lihtne, siis on ka korduvmüük suure tõenäosusega kindlustatud. See hõlmab endas nii kiiret toodete tarnet, aga ka tagastust, mis peab ebaõnnestunud ostu puhul olema võimalikult mugav. Vaid siis tellitakse e-poest ka edaspidi,” rääkis ta.
Savtšenko sõnul võib ühe selge tulevikutrendina märgata erinevate finantseerimisvõimaluste lisandumist. “Ostmiseks kasutatakse reeglina vaba raha või krediitkaarti, kuid nüüd on lisandunud ka “osta kohe, maksa hiljem” teenus, mis järjest enam e-kaubanduses kanda kinnitab,” sõnas ta ja lisas, et tarbijatele läheb ostlemine seeläbi veelgi mugavamaks.
Tähtis on lihtsus ja mugavus
Selleks, et e-kauplemine oleks võimalikult mugav, on Luminoril loodud e-kaubanduse portaal, mis on Savtšenko sõnul saanud klientidelt väga positiivset tagasisidet. “Selle teenuse abil saab kõik vajaliku ühest kohast: leping on sõlmitud Luminoriga, kuid teenus ühildub kõikide peamiste platvormidega ning makseid saab koguda kõikide teiste suurpankade klientidelt,” kirjeldas äripanganduse juht ning lisas, et portaali kaudu saab ostude tegemist jälgida mugavalt ja reaalajas.
Samuti laiendab Luminor ettevõtetele pakutavaid lahendusi veelgi. Pank omandas hiljuti 99% Baltikumi juhtiva e-poodide makselahenduse pakkuja Maksekeskus ASi aktsiatelt. See võimaldab Luminoril suurendada osakaalu kiiresti areneval e-kaubandusega seotud teenuste turul ning muutuda veelgi kliendikesksemaks.