Pikk lugu

Suur eksperiment: Millega teenib autojuht rohkem – Taxify, Uberi või Yandexiga?

Selles ametis peab meeldima sõita. Ja inimesed võiks ka meeldida. Mulle meeldivad mõlemad, ütleb taksojuht Tanel. Fotod: Marii Karell

Seni Taxifyga palka teeninud Tanel Tammemäe otsustas konkurentide platvormid ka ära proovida.

Olin 29 aastat olnud seotud müügivaldkonnaga, kui 1,5 aastat tagasi põlesin lihtsalt läbi. Perearst noomis, et viimane aeg on iseendaga tegeleda. Otsustasin oma seniarmastatud tööst pausi teha.

Aga ühel hetkel tuli siiski midagi tegema hakata. Auto seisis hoovis. Mitte midagi erilist: neli ust ja rattad all. Suht viimane aksepteeritav mudel Taxify jaoks. Läksin võtsin end seal arvele. 

Taxify juhtide hulgas on palju endisi juhte, kes ei ole tahtnud enam nii palju vastutada. Taksojuhina sa vastutad selle eest, et auto oleks puhas ja tangitud. Kõik.

Kuidas saada juhiks?

On juhte, kes sõidavad kõigi kolme äpiga, armatuur on telefone täis. Mina olin seni Taxifyga sõitnud. Üllatuslikult selgus, et ka Yandexi ja Uberi juhiks on väga kerge hakata.

Uberil pole telefoni tuge, nii et korra käisin seal kohal, siis sain asjad jooksma. Neil on rutiinselt iga päev tund aega kõnetund, kuhu siis juht saab minna, kui tal on probleeme.

Uberil parim järjepidev juhtide informeerimissüsteem. Tuletas end kogu rakenduse kaudu meelde, küsis, kuidas mul läheb ja kas on abi vaja?

Yandexil ja Uberil on alustajatele ka koolitusvideod.

Mis mind üllatas, oli see, et Yandexi puhul tegin lepingu Freya Vedudega.

Seadistamine enne sõitu. Tanel sõitis iga äpiga ühe töönädala.

Kas reisija võib juhti usaldada? Ehk kui palju tehakse taustakontrolli.

Taxify: Neil on alustamisest peale olnud nõue, et juhil peab olema puhas karistusregister, see tähendab, et ei tohi olla ühtegi kriminaalkaristust, kiiruse ületamist ega joobes juhtimist.

Uber: Ei tea, kas nad kontrollisid mind.

Yandex: Ei tea, kas nad kontrollisid mind.

Tehnoloogia: kuidas äpid töötavad?

Taxify: Eks see ole nii, et see millega alustad, see tundub kõige mugavam. Uued on ikka veidi võõramad, aga põhifunktsionaalsusele on kõik sarnased.

Kõige parem pilt juhi tegevuse statistikast: palju sõidad, palju passid.

Uber: Parim klientide poolt edasi antud tagasiside süsteem. Sain Uberi nädala jooksul klinetidelt 82 korda hinde “5”, kaks korda “4” ja ühe “3”. Sain ka kaheksa komplimenti:  “Hea vestluskaaslane”, “Suurepärane teenindus” jne. Taxifys ja Yandexis näen oma keskmist, aga seda palju maksimumhindeid, ei näe.

Ütleks, et mulle Uberi süsteem meeldis. Mõjub enesetundele hästi.

Lisaks tunneb Uber juhi vastu rohkem huvi, küsib, millega veel tegelen? Miks ma sõidan?Süsteem tunnustab ja motiveerib.

Uberil on kliendi nimi kogu aeg rakenduses näha, see väga hea. Taxifyl näed nime alguses ära, aga siis hakkad sõitma, see kaob eest ära ja siis polegi enam meeles, eks peale tuleb.

Yandex: Ei näe, kes peale tuleb. Kui Uberis ja Taxifys näitab ilusti, et autoga tuleb sõitma Malle või Kalle, siis Yandex ei näita nime.

Ei näita juhile, kui palju ta online’is töörežiimil on olnud.

Kes on kliendid?

Taxify: Alguses oli 90% reisijatest noored it-inimesed. Ükskord väga imestasin, kui oli 85+ vene vanaproua. Keskhaigla juurest tahtis sõita Keskturu juurde. See on 800 meetrit linnulennult minna. Aga tal oli raske käia. Ta oli nii õnnelik, et ma ta kohale viisin.

Teine suurem sihtgrupp on 7-9 aastased lapsed, keda on vaja vedada trennist koju.

Uber: Palju rändavat rahvast. Näiteks korporatiivklient välismaalt, sest ettevõttes on Uber kasutusel.

Tuleb välja, et Tallinnas on veel inimesi, kes on nõus 15 minutit taksot ootama. Ja need on Uberi kliendid. Tühistamisi oli suhteliselt vähe. Aga minu jaoks on see märk sellest, et Uberil on liiga vähe autosid.

Yandex: Arvasin, et Yandex on popp venekeelsete hulgas, aga suhe oli 50/50 eestlastega. Välismaalaseid oli üksikuid. Üks klient ütles, et ma olen esimene eestlasest juht, kelle peale ta on sattunud.

Yandexi juhtidel on omavahel chat’i-kanal olemas, kus juhid saavad “krokodille” ja akusid teistelt küsida. Seal on väga palju vene-nimedega mehi. Aga ka türgi-nimedega.

Kui kerge/raske on arveldada?

Arveldamine sujub kõigiga ja kiiresti. Kõik peakontorid kannavad juhile teisipäeviti raha üle. Uber annab kohe teada sõnumiga, et nüüd said raha. Üks sellistest väikestest nüanssidest, mis näitab, et Taxifyl on veel arenguruumi.

Uber kasutab ainult kaardimakseid.

Yandexil lisaks kaardile ka sularahamakse.

Taxifys kohe näha, kas kliendil on kaart või sularaha.

Kui palju teenib?

Tanel kirjutas oma nädala kogemuse tahvlile.

Toon siinkohal välja nädala võrdluse. Nädalas teenisin Taxifyga kõige rohkem: 720 eurot, Uberiga 658 eurot ja Yandexiga kõige vähem 641 eurot. Sõidutunde tegin kõigi juures võrdselt.

Taxifyl on olnud ka paremaid nädalaid. Kujutan ette, et Uberil oli samuti – siis kui suvel kõik turistid siin olid.

Juht peab arvestama, et sellest summast läheb maha kütus, autopesu ja ka maksud. Autole üksi kulub nädalas umbes 80 eurot.

Kokkuvõte

Kõik on sõidetavad. Aga mina eelistan edaspidigi Taxifyd. Üks asi see, et on parem teenistus, aga teine ja mitte vähetähtis: ju minus on piisavalt palju patrotismi. Omamaine asi ikkagi. Ja mugav. Ma olen sellega harjunud.

Kui on mingi probleem, siis Taxify puhul sa tead, kuhu minna, kuhu helistada.

Siin Tallinnas toimuvad regulaarselt ka Taxify juhtide kogunemised: hommikukohvid, jalgpallivõistlused jne. See tekitab meeskonna tunde. Ajame oma Eesti asja.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.